استاندار یزد در مراسم افتتاحیه مجتمع «ولایت ۲» و «ولایت ۳» مطرح کرد؛

خدمات شهید رئیسی به یزد کم‌نظیر بود

فاطمی گفت: اقداماتی که طی سه سال اخیر دولت سیزدهم در حوزه آب یزد انجام شد، اتفاقات کم‌نظیری است.
کد خبر: ۶۸۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱ - 04August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «مهران فاطمی» استاندار یزد در مراسم افتتاحیه مجتمع «ولایت ۲» و «ولایت ۳» مخزن ۵۰۰ مترمکعب و خط انتقال آب ملاباشی اظهار داشت: پروژه‌هایی که با مشارکت نیروهای جهادی انجام می‌گیرد، با سرعت بیشتر، هزینه کمتر و کیفیت عالی به ثمر می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اقداماتی که طی سه سال اخیر دولت سیزدهم در حوزه آب برای یزد انجام شد، اتفاقات کم‌نظیری است، ادامه داد: عده‌ای به دنبال آن هستند که خط پدافندی انتقال آب به یزد را کم‌ارزش جلوه دهند.

استاندار یزد افزود: تا پیش‌ازاین مردم یزد، یک قطره از آبی که تا چادرملو آمده بود، منتفع نبوده‌اند؛ اما با اجرای خط پدافندی انتقال آب به استان یزد که طی مدت کوتاه و در شرایط بسیار سخت به ثمر رسیده است، مردم یزد از نعمت آب انتقالی بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون شرکت و آب و فاضلاب استان یزد، معادل همه مخازنی که در استان یزد وجود داشته است، در حال ساخت مخزن هستند که یا به بهره‌برداری رسیده و یا درصد بالایی پیشرفت داشته است تا مردم در شرایط سخت، دچار بی‌آبی و یا افت فشار آب نشوند.

فاطمی بیان کرد: تا پیش ‌از دولت سیزدهم رینگ آب شهر یزد کامل نبود، اما تلاش کردیم تا ۱۷۰ کیلومتر خط لوله که اعتبار هنگفتی نیز لازم داشت، تکمیل شود تا توزیع فشار آب در استان یزد به صورت متوازن انجام شود.

استاندار یزد اظهار کرد: خواستند بگویند که وعده شهید رئیسی در رابطه با انتقال آب انجام نشده است و به فراموشی سپرده شده است؛ از سفر این شهید بزرگوار یک سال و چند ماه بیشتر نگذشته است؛ قرار نیست پروژه‌ای که طول خط آن ۷۳۰ کیلومتر است، طی یک سال انجام گیرد.

وی اضافه کرد: در همین مدت عملیات اجرایی دستگاه آب‌شیرین‌کن دوم در کنار خلیج فارس، به‌شدت پیگیری شد. الآن بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با وارد شدن این آب‌شیرین‌کن به مدار انتقال آب، ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز آب شیرین تولید خواهد شد.

فاطمی گفت: ما می‌توانستیم دو کار انجام دهیم؛ یکی آنکه صبر کنیم تا ۷۳۰ کیلومتر خط انتقال آب تکمیل و اجرا شود و بعد آب را به استان یزد انتقال دهیم و دیگر آنکه از ظرفیت خالی خط موجود، ۲۰ میلیون مترمکعب آب را به استان یزد انتقال دهیم؛ هم‌زمان نیز پیگیری تحقق خط انتقال آب به استان یزد انجام شود که ما مسیر دوم را انتخاب کردیم که به‌محض اینکه دستگاه آب‌شیرین‌کن که ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه به دنبال داشت، به افتتاح رسید، از طریق همین خط ۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد استان کنیم؛ این میزان آب برای استان یزد بسیار ارزشمند است.

استاندار یزد با بیان اینکه پروژه‌های متعدد آبی دیگری نیز برای خدمت دولت سیزدهم به استان یزد صورت گرفته است، ادامه داد: این کارنامه به نام شهید رئیسی ثبت‌شده و به اسم شخص خاصی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار