مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل نگارخانه دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان در مازندران

«فاضلی کبریا» بازی با کودکان و پخش فیلم را از جمله مدل‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان برشمرد و تشکیل نگارخانه دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان را در مازندران ضروری دانست.
کد خبر: ۶۸۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶ - 04August 2024

ضرورت تشکیل نگارخانه کودک و نوجوان دفاع مقدس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، «حامد فاضلی کبریا» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران امروز در جلسه با سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه هدف مشترک ما یک نظام تربیتی کودک و نوجوان مبتنی بر الگو و سیره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به شمار می‌آید، بر ضرورت بازخوانی و طراحی مجدد آن تاکید و اظهار امیدواری کرد بتوان آن را به عنوان آموزه درست به نسل کودک و نوجوان منتقل کنیم.

وی از فعالیت ۳۰ مرکز کودکان پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خبر داد و افزود: در سال جاری ۱۵ هزار کودک و نوجوان در این مراکز مشغول هستند. 

این مسئول ادامه داد: همچنین ۳۰ مرکز کانون زبان در سطح استان فعالیت می‌کنند که حدود ۲۷ هزار کودک و نوجوان در این مرکز آموزش می‌بینند و قریب ۴۰ هزار مخاطب داریم.

فاضلی کبریا بیان کرد: تلاش می‌کنیم الگو و نظام تربیتی مبتنی بر کتاب و نظام کتاب پایه را به این کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه یکی از نهاد‌هایی که بعد از انقلاب تعطیل نشد و به کار خود ادامه داد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود، گفت: یکی از افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود نویسندگان فاخر نظیر مصطفی رحماندوست است.

وی، بازی با کودکان و پخش فیلم را از جمله مدل‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان برشمرد و با بیان اینکه لذت‌ها و جذابیت‌های جنگ گنجینه است، تشکیل نگارخانه دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان را ضروری دانست.

این مسئول با بیان اینکه باید این هنر را داشته باشیم که این ابزار و خاطرات را در قالب قصه به کودکان منتقل کنیم، از تولید ۴۰ قصه کودکان نوجوان دفاع مقدس در راستای دومین کنگره شهدای استان مازندران خبر داد و گفت: همچنین تولید موشن گرافی، کتاب‌های صوتی و نمایش المان‌ها و نماد‌های دفاع مقدس در مراکز از جمله دیگر برنامه‌های کنگره به شمار می‌آیند.

این مسئول عنوان کرد: آمادگی برگزاری شب شعر کودکان و نوجوانان و برپایی نمایشگاه‌های مختلف هنری، جشنواره‌های سفال، آرم پرچم، کاردستی و... با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس را نیز داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار