حمله خونبار رژیم صهیونیستی به ۲ مدرسه دیگر در نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی که پس از گذشت ۱۰ ماه موفق به دستیابی به اهداف متوهمانه از جنگ علیه نوار غزه نشده، به کشتار غیرنظامیان پناه گرفته در مدارس روی آورده است تا از این طریق مقاومت فلسطین را وادار به تسلیم کند.
کد خبر: ۶۸۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ - 04August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس،  رسانه‌های فلسطین در این باره اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود ۲ مدرسه «النصر» و «حسن سلامه» در غرب شهر غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

حمله خونبار به ۲ مدرسه دیگر

رسانه‌های مزبور گزارش دادند که این حمله تا به این لحظه دست‌کم ۳۰ شهید و ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است و احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

در همین راستا، «محمود بصل» سخنگوی دفاع شهری در غزه اعلام کرد: وضعیت شهر غزه سخت و غم انگیز است و ۸۰ درصد شهدا و مجروحان مدارس النصر و حسن سلامه کودک هستند.

وی گفت: دیگر جای امنی در شهر غزه وجود ندارد و رژیم اشغالگر هیچ قاعده و اصولی را رعایت نمی‌کند.

بصل افزود: رژیم اشغالگر می‌خواهد به فلسطینی‌ها پیامی مبنی بر لزوم خروج از غزه را بدهد و به طور سیستماتیک زنان و کودکان در نوار غزه را هدف قرار می‌دهد؛ طوری که دیگر بیمارستان‌ها قابلیت تحمل بار جنایات اشغالگران علیه فلسطینی‌ها را ندارند.

در پی این جنایت دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نیز اعلام کرد: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، ۱۷۲ مرکز پناه آوارگان مورد هدف ارتش اشغالگر اسرائیل قرار گرفته است.

این دفتر همچنین گزارش داد: از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، یک هزار و ۴۰ نفر در جریان حملات به مدارس به شهادت رسیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی روز‌های گذشته نیز چند مدارس در مناطق مختلف نوار غزه که آوارگان فلسطینی در آنها پناه گرفته بودند را هدف حملات خود قرار داده و ده‌ها آواره فلسطینی از جمله چند کودک و زن را به شهادت رسانده و یا مجروح کرده است.

 با گذشت ۳۰۳ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین نیز جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) تاکنون، بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر در این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین تعداد مجروحان این جنایات را بیش از ۹۱ هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار