مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

سردار گشتاسبی، فرماندهی که بر قلب‌ها حکومت می‌کند

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: سردار «امان‌الله گشتاسبی» یک فرمانده مشکل گشا، متخصص، جدی در کار و در عین حال فرمانده‌ای است که نه بر جسم‌ها بلکه بر قلب‌ها حکومت می‌کند.
کد خبر: ۶۸۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰ - 04August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» در نشست با تنی چند از نویسندگان استان کردستان در خصوص ویژگی‌های سرتیپ دوم پاسدار «امان‌الله گشتاسبی» فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ، فرمانده دوران دفاع مقدس و از فرزندان پر افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد جهت تهه کتابی به نام این سردار پر افتخار گفت و گو کردند.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و استان کردستان ویژگی‌های مشترکی به لحاظ جغرافیایی وجود دارد. 
 
سردار گشتاسبی، فرماندهی که بر قلب‌ها حکومت می‌کند
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: بیشترین مأموریت رزمنده‌های این استان در دوران دفاع مقدس در استان کردستان و آذربایجان غربی بوده است چرا که به توپوگرافی خاص منطقه آشنا بودند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سردار «امان‌الله گشتاسبی» جزو معدود فرماندهانی بود که به طور کامل در میدان رزم بود، سلسله مراتب فرماندهی را طی کرد و تاکنون فرماندهی سپاه سلمان، تیپ نیروی ویژه صابرین، جانشین فرماندهی تیپ ۴۸ فتح و... را بر عهده داشته است.
 
وی ابراز داشت: حضور سردار «گشتاسبی» در قرارگاه قدس یک محور و پشتیبان واقعی برای نیرو‌ها بود و به همین جهت با خرسندی رزمنده‌ها همراه بود.
 
این مسئول عنوان کرد: یکی از افتخارات استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس وجود فرماندهان برجسته‌ای که همچون آریوبرزن دلیر بودند و سردار «امان‌الله گشتاسبی» آریوبرزن این منطقه در دفاع مقدس بود.
 
سرهنگ خواست خدایی ادامه داد: در دوران فرماندهی که در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، زمانی که از مرز مشترک با پاکستان بازدید داشت با بومی‌های منطقه به صورت صمیمی رفتار می‌کرد.
 
سردار گشتاسبی، فرماندهی که بر قلب‌ها حکومت می‌کند
 
وی بیان کرد: روحیه و منش سردار شوشتری  را در رفتار سردار «گشتاسبی» زمانی که با مردم مناطق محلی با شناخت کامل صحبت می‌کردند می‌دیدم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در یادواره شهدای منطقه بم پشت موقع صرف شام به راحتی همراه با مردم همان منظقه شروع به خوردن غذا کرد و این روحیه مهربانی را نسبت به مردم و به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران داشت.
 
وی اضافه کرد: سردار «گشتاسبی» مانند دوران دفاع مقدس نسبت به موضوعات به خوبی اشرافیت و مطالعه داشت و همچنین پیگیری و حل مشکلات و معیشت نیرو‌های تحت امر و نیرو‌های جوان، از ویژگی‌های بارز وی بوده و هست.
 
سرهنگ خواست خدایی تاکید کرد: سردار «امان‌الله گشتاسبی» یک فرمانده مشکل گشا، متخصص، جدی در کار و در عین حال شخصی است که نه بر جسم‌ها بلکه بر قلب‌ها حکومت می‌کند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار