دلنوشته/ غلامرضا تدینی‌راد

خوش آمدی مجید جان!

این خواسته‌ای بود که پدر شهید مجید رجایی زمان استقبال از میهمانان، همرزمان فرزندش را به نام پسر خود صدا می‌زد و می‌گفت: خوش آمدی مجید جان؛ و انتظار مادر شهید که می‌گفت: باید حرمت خون شهدا را نگه داریم.
کد خبر: ۶۸۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱ - 05August 2024

خوش آمدی مجید جان!گروه استان‌های دفاع‌پرس - «غلامرضا تدینی‌راد» رئیس مرکز رصد فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و افکار عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی؛ حسن آقا رجایی، بازنشسته تاکسیرانی است و عمری با زحمت فراوان تلاش کرده لقمه‌ای نان حلال سر سفره خانواده بگذارد. حاصل این رنج و صداقت و اخلاص در خدمت به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، فیض شهادت پسر بزرگ اوست؛ که امروز افتخار یک محله، شهر و کشور و همه همرزمانش در فراجا است.

اینجا و در این شهر پدر نیک نام به اعتبار نام فرزند شهیدش عزت و احترام بیشتری یافته است و او را به این نشان می‌شناسند.

حسن آقا و سکینه خانم روزی که مجید عزم پوشیدن لباس مقدس فراجا کرد سرشان را بالا گرفتند و برایش از صمیم قلب آرزوی عاقبت بخیری کردند.

مجید لبخندی بر چهره داشت، لبخندی که خستگی از تن پدر و مادر می‌زدود. هنوز هم لبخند دلربای او بر چهره معصومش در قاب عکس روی دیوار، دل پدر و مادر را قرص و آرام می‌کند که باید محکم و استوار باشند.

مجید آقا کار خود را در پلیس مشهد شروع کرد. در کلانتری شهید هاشمی‌نژاد و قاسم‌آباد با خلوص نیت دادرس مظلومان و خادم امنیت بود.

به کلانتری معراج رفت و پس از آن هم با درخواست شخصی و ذکر «یا علی مدد» عازم خدمت در منطقه عملیاتی سیستان و بلوچستان شد.

دل مادر و پدر با رفتن مجید آقا به سیستان و بلوچستان پرکشید. انگار سکینه خانم می‌دانست پاره تنش شهید می‌شود و می‌گفت: چه قدر نورانی شده‌ای مادر جان.

ششم اسفندماه سال ۱۳۹۹ مصادف با ولادت حضرت علی (ع)، جوان ۲۹ ساله در مصاف با اشرار مسلح در منطقه زاهدان به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

خبر شهادت را در حالی به همسر باردار او دادند که پسرش سه ساله بود و تنها دو ماه بعد از شهادت مجید، فرزند دومش دیده به جهان گشود.

نامش را «مجید» نهادند. مجید رجایی، هم نام با نشان پر آوازه پدر شهیدش، ستوان‌سوم «مجید رجایی».

همسر شهید نیز با روحیه‌ای مستحکم شهادت همسرش را بزرگترین افتخار زندگیش دانست.

با همت سرگرد «فعال» رئیس کلانتری معراج مشهد به یادبود شهید «مجید رجایی» دعای پرفیض زیارت عاشورا در خانه پدر شهید برگزار شد.

پس از آن نیز با حضور سرهنگ «حمید طهماسبی» معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان خراسان رضوی و حجت‌الاسلام «موسوی» رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مشهد نمازخانه کلانتری معراج، همان محلی که هر روز مجید آقا زمان خدمتش در این کلانتری سر به سجده عشق می‌گذاشت به عزت و یاد شهید «مجید رجایی» نامگذاری شد.

دو فرزند شهید مجید رجایی، کیارش و مجید نیز افتخار بزرگی برای این مردم و امنیت حاصل خون شهدا هستند و وظیفه ما به احترام بهانه‌گیری‌های کیارش برای پدر و احساس محبت قلبی مجید دو و نیم ساله برای قاب عکس بابای شهیدش، درک پیام و ادامه راه شهداست.

این خواسته‌ای بود که پدر مجید آقا زمان استقبال از میهمانان، همرزمان فرزندش را به نام پسر خود صدا می‌زد و می‌گفت: خوش آمدی مجید جان؛ و انتظار مادر شهید که می‌گفت: باید حرمت خون شهدا را نگه داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار