کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خوزستان برگزار شد

کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان و جمعی از خواهران طلبه حوزه علمیه اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ - 05August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس خوزستان امروز با حضور سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، سردار «علیرضا شیخ رباط» مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان و جمعی از خواهران طلبه حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

سردار مرادحاجتی در این جلسه بر اهمیت نقش بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در حوزه بانوان و نقش بی بدیل آنان در زمان جنگ، کم و کاستی‌هایی وجود دارد به عملکرد خود بانوان برمی‌گردد.

کارگاه تخصصی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در خوزستان برگزار شد

وی افزود: یکی از مهمترین محتوایی که در خصوص نقش برجسته بانوان خوزستانی در دوران حماسه و ایثار باید ثبت و ماندگار شود، تاریخ شفاهی زنانی است که هم در صحنه‌های نبرد حضوری فعال داشتند و هم در پشت جبهه خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند.

سردار شیخ رباط نیز به ضرورت ثبت تاریخ شفاهی نسلی که جنگ را تجربه کردند اشاره کرد و یادآور شد: از آن جهت تاریخ شفاهی مهم است که ما در حال از دست دادن انسان‌های فرهیخته و ایثارگری هستیم که ناگفته‌های ارزشمند زیادی را با خود به دل خاک می‌برند.

وی به روند اخذ تاریخ شفاهی گریزی زد و افزود: تاریخ شفاهی زنان و مردان تاثیرگذار خوزستان می‌تواند منبع موثق خوبی برای نسل‌های بعدی باشد که این دوران پرافتخار را تجربه و لمس نکردند.

در پایان جلسه نیز طلاب خواهر حوزه‌های علمیه استان پرسش‌ها و ابهامات خود در خصوص چگونگی فعالیت در نهضت تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان را مطرح کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار