رییس کمیته‌امداد امام‌ خمینی (ره):

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد/ مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد خودکفایی مددجویان است

بختیاری گفت: خودکفایی و پایداری شغلی و معیشتی مهمترین و محوری‌ترین هدف این مجموعه برای مددجویان است.
کد خبر: ۶۸۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶ - 05August 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته‌ امداد امام‌خمینی (ره) در یک برنامه گفتمان تلویزیونی گزارشی از عملکرد این نهاد انقلابی ارائه کرد و اظهار داشت: کمیته امداد ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار انقلاب به منظور حمایت از خانواده‌های محروم تأسیس شد.

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد/ مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد خودکفایی مددجویان است

بختیاری گفت: در چند سال گذشته بنا به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار با حفظ حرمت افراد نیز در کنار حمایت از محرومان در اولویت کاری این نهاد قرار گرفت و در این راستا اقدامات بسیار ارزنده‌ای صورت پذیرفته است.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: درآمد با ثبات لازمه‌اش اشتغال پایدار بوده و ایجاد اشتغال پایدار مستلزم مهارت‌آموزی است که همه این موارد در برنامه کاری این نهاد قرار دارد. به گفته بختیاری ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در سال در اولین جلسه دولت سیزدهم مطرح و قرار شد ۵۰ درصد اشتغال ایجادشده مربوط به غیر مددجویان باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان در سال گذشته افزود: سهم خراسان جنوبی ۲ هزار و ۱۳۶ نفر بوده است و امسال هم برگزاری جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان در برنامه کاری قرار دارد.

رئیس کمیته امداد هم چنین در این برنامه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه مسکن ارائه کرد و افزود: امسال ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد که در این راستا از حمایت‌های بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قدردانی می‌کنم.

بختیاری در ادامه به عملکرد کمیته امداد خراسان‌جنوبی هم گریزی زد و از حمایت‌های مردم نیکوکار این استان با وجود همه تنگنا‌هایی که وجود دارد قدردانی کرد و افزود: مردم این استان سال گذشته ۸۴ میلیارد تومان به یتیمان و در مجموع ۱۶۹ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به نیازمندان داشته‌اند.

وی هم چنین با اشاره به اینکه فرش کمیته‌ امداد ثبت جهانی شده که پایه اولیه این ماجرا از بیرجند زده شد افزود: تولید ۷۰۰ تن پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته‌امداد و ورود بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد اشتغال با خرید ۵۵ پهباد سم‌پاش و آموزش ۹۰۰ نفر که ۲۰۰ نفر پروانه پرواز و خلبانی را دریافت کردند از دیگر خدمات بوده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار