به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار؛

تصاویر/ نماینده ولی فقیه در گیلان از خبرنگاران تقدیر کرد

آیت‌الله «فلاحتی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و شهدای غزه گفت: خواسته رهبر معظم انقلاب از رسانه‌ها، جهاد تبیین است و خبرنگاران در این عرصه تا حد توان باید روشنگری کنند.
کد خبر: ۶۸۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ - 05August 2024

تصاویر/ نماینده ولی فقیه در گیلان از خبرنگاران تقدیر کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان، با تبریک فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار و بزرگداشت سالگرد شهادت محمود صارمی، یاد و خاطره شهدای غزه را گرامی داشت.

وی فعالیت خبرنگاری را رسالتی مهم خواند و گفت: خبرنگاران باید اهل مطالعه و تحقیق باشند و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند، زیرا تنها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و صدای مردم دردمند را به مسئولان و اهلش می‌رسانند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: امروز به همه دنیا ثابت شده آنچه که تاکنون خبرنگاران ما طی چهل سال و اندی در جمهوری اسلامی ایران در مورد جنایات رژیم منحوس صهیونیستی منتشر می‌کردند؛ صحت دارد و این مسئله بر همه امت‌های اسلامی و آزادی‌خواه روشن هست.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران پیشکسوت استان گیلان که از دنیا رفته‌اند؛ افزود: خواسته رهبر معظم انقلاب از رسانه‌ها، جهاد تبیین است و خبرنگاران در این عرصه تا جایی که در توان دارند باید روشنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از خبرنگاران خواست تا در نوشته‌ها و تدوین اخبار خود از عزت ملی، مردم خوب و نجیب و آگاه ایران صیانت کنند و ادامه داد: خبرنگاران، باید بر مسایل روز جامعه به ویژه مسایل استان، کشور و حتی بین‌الملل مسلط بوده و پیرامون کسب اخبار استطلاع کنند یعنی همواره در پی کسب اطلاعات درست و دقیق باشند.

آیت‌الله فلاحتی امانتداری را جزو اصول حرفه‌ای کار خبرنگاری دانست و افزود: رعایت اصول حرفه‌ای در هر کاری ضروری بوده، اما در امر اطلاع‌رسانی که با اندیشه مردم سر وکار دارد، بسیار حیاتی است.

وی بر توجه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی در خبرنویسی تاکید کرد و گفت: خبرنگاران جامع و زیبا بنویسند و زیبا گفتن و زیبا نوشتن را سرلوحه کار حرفه‌ای خود قرار دهند.

امام جمعه رشت به خبرنگاران و اصحاب رسانه توصیه کرد: خبرنگاران از نوشته‌هایشان یک نسخه پاکنویس به عنوان آرشیو نگهداری کنند، زیرا این گفتار و نوشتار در روزگاران مانا و ماندگار خواهد ماند و مورد استفاده نسل‌های آینده قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه خبرنگاران در راستای رشد و پیشرفت در کار حرفه‌ای خود، با یکدیگر تبادل تجربه کنند؛ یادآور شد: سرعت، دقت و صحت سه مولفه جدایی‌ناپذیر عرصه اطلاع‌رسانی است بنابراین دقت نباید فدای سرعت شود و صحت خبر بر دیگر مولفه‌ها ارجحیت دارد تا جایی که گاهی یک خبر می‌تواند به یک شایعه بزرگ دامن بزند و تکذیب آن هم موثر واقع نشود.

در این جلسه برخی از خبرنگاران نقطه نظرات خود را برای پیشبرد اهداف استانی ایراد کردند و‌در پایان جمعی از خبرنگاران به همراه اعضای خانه مطبوعات گیلان، مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی در استان تجلیل شدند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار