رئیس کمیسیون امنیت ملی:

درس عبرت‌آموزی به رژیم جعلی اسرائیل خواهیم داد که در تاریخ ماندگار شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام قاطع و بازدارنده خود را انجام خواهد داد و رژیم کودک‌کش صهیونیستی مورد برخورد تنبیهی شدید ایران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۸۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳ - 05August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی اختصاصی با شبکه خبری العالم در مورد حادثه ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس- در تهران- توسط رژیم صهیونیستی، گفت: شهید هنیه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و ایشان از مهمانان ویژه ما بود و با خاتمه مراسم تحلیف، برنامه‌های جانبی که مجلس شورای اسلامی تدارک دیده بود نیز، این شهید بزرگوار در آنها حضور یافت و سپس در ساعات پایانی و به منظور استراحت به محلی که موردنظر بود عزیمت کرد که در اقدامی ناجوانمردانه و در اقدامی که برگرفته از خوی حیوانی رژیم صهیونیستی است، انسانی بی‌گناه و بی‌دفاع در شرایط غیرجنگی به شهادت رسید.

درس عبرت‌آموزی به رژیم جعلی اسرائیل خواهیم داد که در تاریخ ماندگار شود

عزیزی ادامه داد: بی‌شک ترور شهید هنیه، اقدامی ضدبشری و خلاف حقوق بین‌الملل و خارج از روابط دیپلماتیک بوده و واجد شدید‌ترین برخورد‌ها است.

ترور شهید هنیه با استفاده از راکت وسیله هدایت‌شونده

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کارشناسی‌ها و بررسی‌های مقدماتی از نحوه شهادت شهید هنیه حاکی از این است که، ایشان در واقع در محل اسکان خود حضور داشت، حوالی ساعت ٠١:٣٠ بامداد، مکان استراحت ایشان به وسیله شی‌ای (پرنده) که از بیرون هدایت می‌شده و حاوی ٧ پوند مواد منفجره بوده، راکتی شلیک شده و به محل اقامت شهید اصابت کرد و سپس منفجر شد؛ این حادثه به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظ وی منجر شده است.

رفتار "ضدبشری"؛ ماهیت اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در ترور شهید هنیه

عزیزی گفت: مهم‌ترین نکته در ترور شهید اسماعیل هنیه، وقوع یک رفتار "ضدبشری" است که مورد‌توجه ما می‌باشد و این عمل جنایتکارانه می‌باید مورد برخورد قاطعانه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این حادثه توجه به نکاتی از جمله اینکه شهید هنیه، مهمان ما بودند حائز اهمیت می‌باشد، ایشان در حریم جمهوری اسلامی ایران و در خاک ما بودند، ترور ایشان تجاوز به خاک ما محسوب می‌شود، این اقدام تروریستی ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود، این اقدام را می‌توان به نوعی اعلام جنگ تفسیر کرد لذا ما این حادثه را از این ابعاد می‌نگریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر‌نشان کرد: اتفاقی که واقع شده و رفتاری که رقم خورده؛ خلاف تمامی موازین حقوقی، بین‌المللی، انسانی، اخلاقی، بشری و دینی و اعتقادی ما است که ما این را خلاف همه اصول می‌دانیم و بسیار مصمم هستیم که با این موضوع برخورد کنیم.

تداوم جنایت‌های اسرائیل علت ناکامی در تحقق نیافتن شعار از نیل تا فرات

عزیزی بیان کرد: این که چرا رژیم اسرائیل دست به چنین ترور‌هایی می‌زند می‌بایست ریشه آن را در رویداد‌ها و وقایع و حوادث گذشته جستجو کنیم و به نوعی برگردیم به عقب؛ برگردیم به شعار‌ها، اهداف، دکترین و اقداماتی که رژیم صهیونیستی در طول این سال‌ها به اجرا گذاشته و نتایجی که از این اقدامات برای خود متصور بود که به‌دست آورد و ناامید و مایوس شد و همچنین می‌بایست به اقداماتی که در جبهه مقاومت علیه رژیم جعلی صهیونیستی صورت گرفت، بنگریم.

وی بیان کرد که صهیونیست‌ها می‌گفتند حدودک یا اسرائیل من الفرات الی النیل (ای رژیم اسرائیل – محدوده سرزمینی تو از فرات تا نیل است) یعنی قرار بر این بوده این رژیم یک سلسله اقداماتی را انجام دهد تا از رود نیل تا رود فرات را متصرف شود و استقرار پیدا کند؛ در همین راستا، در سرزمین‌های اشغالی رزمندگان مقاومت یک زمان با سنگ دفاع می‌کردند ولی امروز شاهد هستیم که رزمندگان مقاومت اسلامی با پیشرفته‌ترین تسلیحات با صهیوینست‌ها پیکار می‌کنند.

عزیزی خاطر‌نشان کرد: صهیونیست‌ها آرزو داشتند تا فرات، مرز سرزمینی‌شان را گسترش دهند، اما امروز در شهرک‌های اشغالی با رزمندگان مقاومت، خانه به خانه، کوچه به کوچه می‌جنگند.

ابعاد چندبُعدی ترور شهید هنیه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت شهید هنیه شد، مخالف مصالح امنیتی و منافع راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و نیز با قوانین ما مغایرت دارد.

عزیزی درخصوص ابعاد حادثه ترور شهید هنیه خاطر‌نشان کرد: رژیم اشغالگر به اصول ما تعدی کرده و ما این موضوع را امنیتی و سیاسی و نظامی تلقی می‌کنیم لذا این موضوع به نوعی چندبُعدی و چندوجهی است و نمی‌توان برای آن مرزبندی قائل شد و گفت فقط نظامی و یا صرفا امنیتی است.

وی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی، در خانه ما مهمان‌مان را به شهادت رسانده، در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت سیاسی را مورد هدف قرار داده‌اند که این رفتاری ضدامنیتی است و کاملا واضح و آشکار است که از تجهیزات و سلاح‌های ممنوعه و جنگی استفاده کردند پس دلالت بر بُعد نظامی دارد و ما این حادثه را به‌هیچ‌عنوان تک‌بُعدی نمی‌بینیم و به همین دلیل است که هر اقدام متقابلی را برای خود مشروع و قانونی تلقی می‌کنیم و این حق کاملا برای ما محفوظ و مشروع است.

پاسخ هوشمندانه و حرفه‌ای؛ شیوه اقدام متقابل ایران به اقدام تروریستی رژیم جعلی

عزیزی گفت: پاسخ ایران همه‌جانبه است؛ همه‌ی اَشکال پاسخ را حق خود می‌دانیم و به فضل الهی برخوردی با رژیم اسرائیل خواهیم کرد که در تاریخ به یادگار بماند؛ برخوردی با رژیم جعلی خواهیم کرد تا بد‌انند و بفهمند هر رفتاری که داشته، با ملت شجاع ایران و ملت دلیر ایران و با امنیت ایران نمی‌توانند دیگر مرتکب آن رفتار شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: من واضح می‌گویم؛ امنیت ما را هدف قرار دادید، امنیت‌تان را در هر کجای دنیا که باشد به خطر می‌اندازیم؛ آسایش مردم ما را برهم زدید، هر کجای دنیا که لازم باشد آسایش‌تان را برهم خواهیم زد؛ بی‌شک جمهوری اسلامی ایران از این موضوع نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: خونخواهی شهید هنیه و پاسخ به رژیم صهیونیستی وعده‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و وظیفه‌ای است که بر عهده نیرو‌های مسلح و امنیتی کشور است و پشتیبان این موضوع نیز، همه‌ی ارکان نظام، مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه می‌باشد.

عزیزی گفت: خداوند متعال، استعداد و ظرفیتی را به دولتمردان نظام جمهوری اسلامی بخشیده به این صورت که در حوادث این چنینی، دچار رفتار‌های هیجانی نشده و بسیار هوشمندانه عمل می‌شود.

وی ادامه داد: اقدام هوشمندانه یعنی اینکه، دشمن موضوعی را آغاز نموده، اما پایان‌دهنده دیگر آنها نیستند و این ما هستیم که زمان، مکان، شیوه اقدام متقابل، سطح اقدام و شرایط اقدام  را تعیین می‌کنیم.

عزیزی بیان کرد: تمام تلاش ما درباره پاسخ متقابل به دشمن براساس رفتار کاملا هوشمندانه و حرفه‌ای و مبتنی بر منافع ملی است.

پاسخ قاطع و بازدارنده ایران با وجود گسیل شدن درخواست‌های میانجیگرانه

عزیزی در واکنش به سفر «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن به کشور بعد از اعلام موضع ایران درخصوص ترور شهید هنیه گفت: این قبیل سفر‌ها بعضا با هدف میانجیگری صورت می‌گیرد و یا حامل پیام‌هایی از مقام‌های سیاسی دیگر کشور‌ها هستند و یا با هدف دعوت به خویشتنداری و پرهیزدادن به اقدام متقابل می‌باشد و سعی می‌کنند خود را در این زمان میانجی جلوه دهند.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران به طرف‌ها و میانجی‌گران این است که؛ ما اقدام قاطع و بازدارنده خود را انجام خواهیم داد و رژیم کودک‌کش صهیونیستی مورد برخورد تنبیهی شدید ایران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها