عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری باید تداوم پیدا کند

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: مسیری که دولت شهید رئیسی با توسعه زیرساخت‌های آموزشی پزشکی و درمانی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اتخاذ کرد، گام بلندی برای ارتقای عدالت در دسترسی مردم به خدمات درمانی بود که باید در دولت چهاردهم ادامه یابد.
کد خبر: ۶۸۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳ - 05August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، عضو کمیسیون اصل نود مجلس با قدردانی از اقدامات دولت شهید رئیسی برای ارتقاء دسترسی مردم به خدمات پزشکی و با اشاره به مصوبه مجلس برای افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاران به صورت سالانه اقدام کند، گفت: با انتشار دفترچه انتخاب رشته پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که اخیراً منتشر شده است، خوشبختانه شاهد اجرایی شدن این بند قانونی در سال اول برنامه هستیم.

افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری باید تداوم پیدا کند

علی خضریان افزود: از آنجایی که این سیاست همراه با اولویت بومی‌گزینی و اخذ تعهد خدمت بلند مدت است؛ به صورتی پایدار، به حل مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم می‌انجامد.

وی افزود: فشار و ساعت کاری بالا و شیفت‌های متعدد دستیاران پزشکی، عوارض متعددی را برای جسم و روان آن‌ها به دنبال دارد و افزایش ظرفیت پذیرش دستیاران به صورت ریشه‌ای این مسأله را حل می‌کند و امکان کاهش ساعت کاری این پزشکان جوان را مهیا و بخشی از مشکلات آنها را حل می‌کند.

خضریان تصریح کرد: مسیری که دولت شهید رئیسی با توسعه زیرساخت‌های آموزشی پزشکی و درمانی و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی اتخاذ کرد، گام بلندی برای ارتقای عدالت در دسترسی مردم به خدمات درمانی پس از انقلاب اسلامی بود که لازم است در دولت چهاردهم ادامه یابد.

وی گفت: اجرای قانون افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی در سال جاری، گام نخست ارتقای دسترسی به خدمات تخصصی بود که این اقدام مستلزم تداوم اجرا و تدبیر اقدامات تکمیلی است و مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با حساسیت کامل بر اجرای این قانون در دولت جدید نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها