مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد؛

رونمایی از بازارچه اینترنتی محصولات فرهنگی/جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به همدان بازگشت

«ویژه» از رونمایی از بازارچه اینترنتی محصولات فرهنگی و هنری با عنوان «گل‌های اطلسی»، خبر داد و گفت: در این بازارچه هنرمندان استان همدان می‌توانند آثار خود را به صورت برخط به فروش برسانند.
کد خبر: ۶۸۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷ - 05August 2024

رونمایی از بازارچه اینترنتی محصولات فرهنگی/جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به همدان بازگشتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان،  «مسعود ویژه» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: حوزه فرهنگ و هنر مظلوم‌ترین حوزه استان است و هر مشکلی پیش می‌اید به مسائل فرهنگی مرتبط می‌دانند. تمام تلاشم را برای پیگیری امور فرهنگ و هنر استان همدان انجام داده‌ام و کوتاهی نکرده‌ام.

وی افزود: تعامل مثبت و سازنده با مجموعه‌های فرهنگی در انجام برنامه‌ها به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان کمک کرده است و بر خرد جمعی تکیه و سعی کردیم تک بعدی پیش نرویم و مشورت با افراد مختلف داشتیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: دبیری شورای فرهنگ عمومی و شورای اطلاع رسانی برعهده این اداره کل است و ماحصل کارها خروجی خرد جمعی است.

وی با بیان اینکه سیاست ما تمرکززدایی از مرکز استان به شهرستان‌ها بوده است، گفت: ما در سال جاری و گذشته رویدادهایی در قالب جشنواره و برنامه‌های مختلف استانی به میزبانی هر شهرستان برگزار کردیم.

ویژه تصریح کرد: ارتقای سطح کیفی خدمات و زیرساخت‌ها مورد توجه ما بوده است و سعی کردیم ارتباطمان با اهالی فرهنگ و هنر، ارتباطات تنگاتنگ باشد. در نهایت تلاش کردیم در برنامه‌ها خلاقیت و نوآوری را در اولویت قرار دهیم.

وی عنوان کرد: سند مهندسی فرهنگی که ۱۴ استان آن را تدوین و برپایه علمی و از مراجع مختلف اطلاعاتی استخراج و در قالب‌های مختلف پژوهشی و تصویب شده است و سعی کردیم منابع برنامه‌هایی که برگزار می‌کنیم براساس این سند فرهنگی باشد. البته عملیاتی کردن این سند در سطح استان در گرو تخصیص اعتبار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ثبت روز همدان، گفت: شهر همدان به دلیل سابقه فرهنگی این ظرفیت را داشت در شورای فرهنگ عمومی یک روز به نامش ثبت شود و از امسال یکم شهریور در تقویم ثبت شده و این یک طرفیت و سرمایه‌ای برای آیندگان می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه دیگر رویداد مهم در استان بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی است، یادآور شد: بنیاد سید جمال‌الدین اسدآبادی در شورای فرهنگ عمومی تصویب شده بود اما ساز و کارش مشخص نبود که امسال وضعیت آن مشخص شد.

ویژه با اشاره به راه‌اندازی دفتر انجمن مفاخر، گفت: از زمان راه‌اندازی این دفتر بیش از ۳۰ نکوداشت در سطح استان برگزار شد که یکی از انها روز باباطاهر بود و ۳۱ اردیبهشت به عنوان روز باباطاهر در شورای فرهنگ تصویب شد که امسال با توجه به مصادف شدن با شهادت رئیس جمهور مراسم بزرگداشتش برگزار نشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در راستای کنگره شهدای استان همدان با حضور ۱۰۰ ناشر ملی در سال گذشته، افزود: امسال در نیمه دوم آبان‌ماه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نمایشگاه‌های قرآنی در سال ۱۴۰۲ به میزبانی همدان برگزار شد و در سال ۱۴۰۳ در ملایر برگزار شد و در آخر سال نیز به میزبانی شهرستان رزن برگزار می‌شود‌.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم این اداره‌کل در حوزه اشتغال‌زایی، گفت: در حوزه اوقات فراغت ستاد اوقات فراغت در اداره کل ارشاد تشکیل دادیم ک سال گذشته دستگاه برتر شدیم.

ویژه اضافه کرد: برگزاری اولین دوره آموزشی بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری دوره آموزشی فیلمنامه نویسی، برگزاری دوره آموزش سینمای مستند و احیای هنرستان هنرهای زیبا از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره‌کل است. درخصوص کارگروه مد و لباس نیز سعی کردیم تعاملی بین طراحان لباس ایجاد شود.

وی از رونمایی از بازارچه اینترنتی محصولات فرهنگی و هنری با عنوان «گل‌های اطلسی»، خبر داد و گفت: در این بازارچه هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را به صورت برخط به فروش برسانند.

این مقام مسئول ابراز داشت: با توجه به تعاملات فرهنگی با تاجیکستان و بخارا، می‌توانیم برخی رویدادهای فرهنگی را در این مکان‌ها برگزار کنیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتباری به اداره ارشاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرو: حدود ۲۵ تشکل در سطح استان در قالب اسیب‌های اجتماعی مثل خانواده و اعتیاد پشتیبانی مالی شدند.

ویژه با اشاره به وجود ۳۲ پروژه عمرانی اداره‌کل ارشاد در سطح استان همدان، گفت: یکی از این پروژه‌ها موزه هنرهای معاصر است که با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تصویب شد و تاکنون حدود ۱۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که امیدواریم در سال‌های آینده این موزه را راه اندازی کنیم و تاکنون حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی در پایان متذکر شد: در حوزه نشاط اجتماعی نیز برنامه‌های مختلفی همچون برنامه‌ادی ایام دهه فجر و موسیقی هگمتانه را برگزار کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها