معاون سیاسی فرماندار تایباد خبر داد؛

ورود ۴۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون

رضایی از ورود افزون بر ۴۰ هزار زائر افغانستانی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴ - 06August 2024

آمادگی ۴۰ هزار زائر افغانستانی کربلای معلی به مناسبت اربعین به مرز دوغارونبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «محمدرضا رضایی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای برپایی موکب‌های استقبال از زائران افغانستانی فضایی سرپوشیده به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این مکان بیش از ۱۰ موکب برپا خواهد شد که در بخش‌های فرهنگی، مسائل دینی، شرعی، کودک، امدادی، خدماتی، هلال احمر، حمل و نقل جاده‌ای و پذیرایی فعالیت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد ادامه داد: ۱۰ گروه جهادی در قالب ۲۵۰ نفر از جهادگران سراسر استان خراسان رضوی در مدت زمان ورود زائرین افغانستانی به دوغارون به مشتاقان حسینی خدمات ارائه می‌کنند.

رضایی با اشاره به اینکه همه زیرساخت‌های لازم و امکانات برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کشور افغانستان در معبر دوغارون فراهم شده است، تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران افغانستانی به صورت ثابت در دوغارون پیش‌بینی شده بود که امسال باتوجه به افزایش احتمالی زائرین این تعداد به ۴۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند و در صورت نیاز از ناوگان حمل و نقل استان نیز استفاده خواهد شد. همچنین در همین راستا اقداماتی برای به کارگیری ناوگان حمل و نقل کشور افغانستان از سوی دستگاه‌های متولی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه زائران افغانستانی کشور عراق از یک مسیر وارد مرز دوغارون و کشور می‌شوند، گفت: در مدت زمان حضور زائرین افغانستان در مرز رسمی دوغارون ظرفیت اسکان موقت هزار و ۵۰۰ نفر و پذیرایی شش هزار نفر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام فراهم شده و این خدمات رفاهی تا آخرین لحظه ورود زائرین در این منطقه ادامه دارد.

معاون فرماندار تایباد ابراز داشت: مرز دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران است که زائرین این کشور همسایه از طریق این مرز وارد ایران می‌شوند و در ادامه برای شرکت در عزاداری‌های اربعین و روز‌های پایانی ماه صفر راهی عراق و عتبات عالیات می‌شوند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار