مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد؛

راه‌اندازی موکب درمانی هلال‌احمر استان کرمان در نجف

«فلاح» گفت: استان کرمان در شهر نجف موکب درمانی دارد که حدود ۸۰ نفر پزشک و پرستار با این موکب همکاری دارند.
کد خبر: ۶۸۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹ - 06August 2024

راه‌اندازی موکب درمانی هلال‌احمر استان کرمان در نجف

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «رضا فلاح»مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ظهر امروز در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم توانمندسازی عموم مردم در حوزه امدادرسانی، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان کرمان در همه سطوح آموزش‌هایی را به اقشار مختلف ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه به‌روزرسانی تجهیزات هلال احمر استان کرمان در حال انجام است، بیان کرد: در دو هفته آینده 40 دستگاه خودرو به لجستیک هلال احمر استان اضافه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه شماره 112 برای امدادرسانی هلال احمر در زمان حوادث است و زمان رسیدن به موقع نیروهای هلال احمر را کاهش می‌دهد، ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر داوطلب محور است و همیشه در حال جذب نیرو و آموزش آنها هستیم تا در زمان حوادث بتوانیم امدادرسانی به موقع و تخصصی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی نیروهای این جمعیت و آموزش‌های تخصصی آنها در دستور کار است و طرح‌های مختلفی در این رابطه برگزار می‌شود، افزود: بیش از 200 کسب و کار خرد نیز برای جمعیت تحت پوشش ایجاد کردیم که در راستای اقدامات اجتماعی جمعیت است.

فلاح با بیان اینکه خانه‌های هلال بازوی جمعیت هلال احمر هستند و راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق کم‌برخوردار و روستاها در دست اقدام است، گفت: تاکنون بیش از 250 خانه هلال در سطح استان کرمان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: ششمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر استان کرمان با 184 نامزد در 21 شهرستان استان و با حضور 31 هزار داوطلب برگزار می‌شود که شورای اجرایی شهرستان و استان انتخاب و در آخر به کشور معرفی می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر در مراسم پیاده‌روی اربعین نقش فعالی در امدادرسانی و حوزه درمان دارد و در طول سال و در ایام حج نیز همکاری مهمی داشته است، گفت: برای همایش عظیم پیاده‌روی اربعین اقدامات درمانی در برنامه است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در شهر نجف موکب درمانی دارد که حدود 80 نفر پزشک و پرستار با این موکب همکاری دارند، افزود: برای مدیران موکب‌های کرمانی دوره‌های آموزش‌های لازم در حوزه تغذیه و گرمازدگی برگزار شده است تا در صورت نیاز امدادرسانی داشته باشند.

فلاح با بیان اینکه شهر کرمان در ایام اربعین میزبان زائران پاکستانی است که برای حضور در این همایش معنوی از کرمان عبور می‌کنند، گفت: هلال‌احمر این آمادگی را دارد که در صورت لزوم به این زائران نیز امدادرسانی شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره 119 شهید امدادگر استان کرمان، 20 شهریورماه در کرمان برگزار می‌شود، بیان کرد: در ادامه آذرماه امسال نیز کنگره شهدای امدادگر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار