فرمانده مرزبانی خراسان رضوی:

«خبرنگاران» مرزبانان افکار عمومی هستند/ امنیت مرزها با ظرفیت «مرزیاران» تامین می‌شود

سردار شجاع گفت: خبرنگاران به نوعی مرزبانان افکار عمومی، صداقت و حقایقی هستند که مردم باید از آن مطلع شوند؛ بر همین اساس جامعه خبرنگاری رسالت خطیری را بر دوش دارند.
کد خبر: ۶۸۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸ - 07August 2024

«خبرنگاران» مرزبانان افکار عمومی هستند/ امنیت مرزها با ظرفیت «مرزیاران» تامین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار نشست صمیمی سردار سرتیپ دوم «مجید شجاع» فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با خبرنگاران فعال در حوزه مرزبانی استان در مجتمع نورالرضا علیه‌السلام مشهد برگزار شد.

سردار شجاع در این نشست با گرامیداشت یاد و نام شهید محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی که روز شهادت وی به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، اظهار داشت: خبرنگاران به نوعی مرزبانان افکار عمومی، صداقت و حقایقی هستند که مردم باید از آن مطلع شوند؛ بر همین اساس جامعه خبرنگاری رسالت خطیری را بر دوش دارند.

وی افزود: تلاش‌های ارکان خبرگزاری همچون دبیر و سردبیر ارزشمند است، اما این خبرنگاران هستند که در معرکه حضور میدانی دارند و برای تهیه خبر و اطلاع‌رسانی، در حوزه سخت‌افزاری تلاش می‌کنند که اقدامات قابل تقدیر است.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در ادامه به تشریح ماموریت‌های مرزبانی استان پرداخت و گفت: در خراسان رضوی، ۸۳۵.۵ کیلومتر مرز مشترک ایران با دو کشور ترکمنستان و افغانستان است که مرزبانان استان با استقرار در ۱۵۰ مقری که در مرز وجود دارد عهده‌دار مسئولیت مرزبانی در سطح استان هستند. البته ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مرزبانی را یاری می‌کنند، اما مسئولیت اصلی با مرزبانی و مرزبانان است. 

سردار شجاع تصریح کرد: مرزبانان خراسان رضوی مقتدرانه با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزاتی که در اختیار آنها قرار داده شده نسبت به تامین و تقویت امنیت پایدار در نقاط مرزی اهتمام دارند.

وی برقراری امنیت مرز، هوشمندسازی مرز، دیدار‌ها و روابط دیپلماتیک، تعامل با مرزنشینان را از اولویت‌های مأموریت مرزبانی خراسان رضوی عنوان کرد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی با بیان اینکه تعامل خوبی بین مرزبانی استان و دستگاه‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح برقرار است، انسداد مرز را اولویت اصلی فراجا دانست و ابراز داشت: در گذشته اقداماتی در زمینه انسداد مرز صورت گرفته بود، اما منسجم، علمی و استاندار نبود که با پیگیری‌های فراجا این مهم با تصویب فرمانده معظم کل قوا به‌عنوان اولویت اول، در دستور کار قرار گرفت.

سردار شجاع با بیان اینکه ۲۳ وزارتخانه، نهاد و سازمان متولی مرزبانی از مرز‌های جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: در راستای انسداد مرز اقدامات فیزیکی همچون دیوارکشی به ارتفاع چهارمتر، احداث جاده، نصب سنسور‌های حرکتی و توسعه توانمندی هوشمند به وسیله دستگاه‌های الکترونیکی و اپتیکی دنبال می‌شود.

وی ابراز داشت: بخشی از این اقدامات توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و ارتش جمهوری اسلامی و بخش دیگری توسط مرزبانی فراجا در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرزنشینان را یکی از بازوان اصلی تامین اصلی مرز می‌دانیم و با جذب مرزیاران در راستای برقراری امنیت در مرز‌های استان تلاش می‌کنیم. تعاملات مشترکی بین مرزبانی و مرزنشینان وجود دارد همچنین خدماتی هم در حوزه بهداشتی، درمانی، عمرانی و کشاورزی از سوی مرزبانی به مرزنشینان ارائه می‌شود و با اجرای طرح‌های مردم‌یاری در مناطق محروم در کنار مرزنشینان هستیم.

سردار شجاع با بیان اینکه استان خراسان رضوی ۲۷۰ شهید مرزبانی تقدیم کرده است، بیان داشت: به هیچ عنوان نمی‌توان از مرز غافل شد چراکه دیوار عزت و شرف ما است و مرزبانان هم قسم شدند از مرز‌های ایران اسلامی صیانت کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه ارتقای معنویت در مرزبانی در سایه انس با قرآن و نهج‌البلاغه جزو تاکیدات سلسله فرماندهی در فراجا است، تصریح کرد: برای میزبانی از زائران افغانستانی اربعین حسینی، موکب شهدای فراجا در مرز دوغارون مستقر است و به ارائه خدمات می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار