فرمانده سپاه بسیج شهرستان لامرد:

خبرنگاری بیش از اینکه شغل باشد عشق است

سرهنگ پاسدار «گله‌داریان» گفت: خبرنگاری بیشتر از آنکه شغل باشد عشق است و فعالان این عرصه در راه خدمت به مردم و در راستای اعتلای جامعه گام برمی دارند.
کد خبر: ۶۸۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸ - 07August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرخبرنگاری بیش از اینکه شغل باشد عشق استس از فارس، سرهنگ پاسدار «علی گله‌داریان» فرمانده سپاه لامرد در نشست صمیمی با خبرنگاران که در دفتر فرماندهی این ناحیه برگزار شد ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: پیگیری امورات مردم توسط خبرنگاران از وظایف ذاتی آنان است که باعث دلبستگی بیشتر مردم به انقلاب و نظام می‌شود.

فرمانده سپاه بسیج شهرستان لامرد هفدهم مرداد که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شده را فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات ارزشمند خبرنگاران به ویژه سفیران عرصه خبر در شهرستان لامرد برشمرد و گفت: خبرنگاران، همواره در اشاعه اخبار و کمک به گسترش فرهنگ و آگاهی جامعه در کنار مسئولین بویژه سپاه بوده‌ و هستند.

وی گفت: خبرنگاری شغل نیست بلکه عشق و هنر است و خبرنگاران با توجه به ازخودگذشتگی، مسایل و مشکلات مردم را دنبال و به گوش مسوولین می‌رسانند و این رسالت خطیر را بدون هیچ دغدغه ای انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیچ عشقی بالاتر از خدمت به مردم نیست، خاطرنشان کرد: اگر عشق، علاقه و دلبستگی به این مهم نبود قطعا خاستگاه شما عزیزان این نبود و آن را رها می کردید.

سرهنگ گله داریان ادامه داد: خبرنگاری که در جمهوری اسلامی افتخار خدمت و نوکری دارد پیشرفت نظام جمهوری اسلامی برای وی از اولویت‌هاست و وظیفه یک خبرنگار این است که برای پیگیری مشکلات مردم خبر را سریعا انتقال دهد.

وی گفت: بزرگترین تکلیف یک خبرنگار در نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ نظام است و خیلی از سختی ها را به جان و دل می‌خرد تا گره و مشکلی از مردم مرتفع شود.

این مقام‌ مسوول تصریح کرد: اگر پیگیری امورات مردم توسط خبرنگاران در راستای اهداف نظام باشد باعث دلبستگی بیشتر مردم به این انقلاب و نظام است و برای اینکه ناامیدی بوجود نیاید در اولویت قرار می گیرد.

گله داریان با بیان این مطلب که خبرنگاران خود را برای اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد آماده کنند افزود: خبرنگاری بیشتر از آنکه یک شغل باشد عشق است و فعالان این عرصه در راه خدمت به مردم و در راستای اعتلای جامعه گام برمی دارند.

عضو‌ شورای تامین شهرستان لامرد در پایان این نشست صمیمی ضمن خداقوت به همه اهالی رسانه و تلاشگران عرصه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی افزود: رسانه‌های ما ذیل مفاهیم درخشانی همچون روشنگری، تبیین‌گری و مطالبه‌گری صادقانه در راستای ساختن ایرانی مقتدر در حرکتی مستدام و متعالی باشند.

در این نشست خبری حجت الاسلام غلامی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان لامرد نیز با بیان این موضوع که خداوند سبحان اولین خبرنگار است اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به خوبی می فرمایند که حضرت موسی و عیسی و ابراهیم چه کرده‌اند و برای پیشرفت جامعه پیرامونی خود چه خدماتی را انجام داده اند.

وی افزود: تقارن روز خبرنگار با ایام محرم خصوصا دوران روایتگری‌ عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س)، یادآور این نکته مهم است که نقش و جایگاه روایتگری و تبلیغ آن‌هم در مهم‌ترین رویداد تاریخی اسلام یعنی واقعه عاشورا از اهمیتی والا برخوردار بوده و رسالت مضاعفی را متوجه اصحاب قلم و رسانه در عصر حاضر می‌سازد.

وی گفت: در شرایط کنونی، نظام سلطه با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در فضای مجازی یک جنگ شناختی و ادراکی را علیه ملت شریف ایران به راه انداخته که در این مهم نقش خبرنگاران بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام غلامی در ادامه گفت: نقش اصحاب قلم در پیشرفت و پیشبرد اسلام مهم و اساسی است.

سیدمهدی احمدی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما و رئیس بسیج رسانه شهرستان لامرد نیز اظهار داشت: خبرنگار، خبرنگاری است که در وسط میدان است و بدون ترس و واهمه خبر را تنظیم و در راستای اهداف نظام و رفع مشکلات مردم تلاش می کند.

سیدمهدی احمدی افزود: درود خدا بر تمامی وقایع نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‌دارند و اهداف همه ما خبرنگاران این است که در راستای اهداف نظام قلم بزنیم و اگر جایی هم ایرادی از مسوولی وارد بود نقد شود.

در پایان این نشست صمیمی از اصحاب رسانه شهرستان بویژه «سیدمهدی احمدی» مسوول بسیج رسانه شهرستان لامرد و «محمود صابری زاده» خبرنگار دفاع‌پرس به رسم ادب با شاخه گل و اهدای کتاب «پرواز 33 به وقت فرانکفورت» تقدیر به عمل آمد.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار