نماینده ولی فقیه در فارس:

خبرنگاران خنثی کننده نقشه دشمنان برای نشان دادن چهره غیر واقعی از اسلام باشند

آیت الله «دژکام» با بیان اینکه در گذشته تاریخی، دشمنان به خصوص غربی‌ها تلاش بسیار کردند که دین مبین اسلام را دین خشونت معرفی کنند و اکنون نیز همین نقشه را اجرایی می کنند، بر نقش آفرینی خبرنگاران در عصر رسانه برای خنثی کردن نقشه دشمنان برای نشان دادن چهره غیر واقعی از دین اسلام تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴ - 07August 2024

خبرنگاران خنثی کننده نقشه دشمنان برای نشان دادن چهره غیر واقعی از دین اسلام باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در نشستی با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، پس از استماع سخنان خبرنگاران ضمن گرامی داشت شهدای عرصه اطلاع رسانی و رسانه اظهار داشت: آموزش رسانه‌ای به مدیران را باید در قالب آموزش‌های ضمن خدمت که دارای برنامه و ردیف بودجه مشخصی است، گنجانده شود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزش رسانه‌ای مدیران را از برنامه و بودجه فارس پیگیری خواهم کرد بر انتقاد‌های سازنده تاکید کرد و ادامه داد: بیان انتقاد سبب رشد و اثرگذاری بیشتر اقدامات دستگاه‌های مختلف می‌شود همچنین در کنار آموزش رسانه‌ای مدیران، خبرنگاران نیز باید با مسائل و چالش‌های مدیریتی آشنا شوند تا نوعی همکاری و هم‌افزایی میان آنها شکل بگیرد، چنانکه مسئول در مواجهه با خبرنگار، احساس کند که همکار او در کنارش قرار گرفته است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت رسانه در دنیای امروز، ادامه داد: هر چند هزینه‌های بسیاری در حوزه رسانه شده، اما تجربه ما در زمینه استفاده مطلوب از رسانه‌ها کم است و در بسیاری از موارد نمی‌دانیم چگونه از ابزار رسانه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیه ۴۱ سوره حجر، گفت: در این آیه، خداوند خطاب به پیامر اکرم (ص) فرموده است، به بندگان من خبر بده که من آمرزنده مهربان هستم، این در حالی است که در گذشته تاریخی دشمنان تلاش کرده‌اند تا اسلام را دین خشونت معرفی کنند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر تقویت جبهه خبرنگاران در عرصه معارف، بیان کرد: اکنون نیز دشمنان همین نقشه را در سر دارند و خبرنگاران باید در حوزه معارف به طور تخصصی فعالیت کنند و رویکرد عطوفت و محبت اسلامی در تولیدات رسانه‌ای آنها چشمگیر باشد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان نمونه‌هایی از پوشش خبری خطبه‌های نماز جمعه، ادامه داد: مطالب با مبانی و دلایل و ریشه‌های آن بیان می‌شود؛ بنابراین نباید سخن چنان کوتاه شود که به درستی منتقل نشود بنابراین باید اوج مطالب دریافت و به خوبی و درستی منتشر شود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: در گذشته تاریخی، دشمنان به خصوص غربی‌ها تلاش بسیار کردند که دین مبین اسلام را دین خشونت معرفی کنند و علامه طباطبایی نیز این موضوع را به طور مفصل مورد بحث قرار داده و اکنون نیز همین نقشه و برنامه نیز از سوی دشمنان وجود دارد تا به نوعی مسلمانان را خشن جلوه دهند بنابراین اگر می‌خواهیم به خبر دینی و مذهبی به گونه بپردازیم که رویکرد رحمت و محبت دین اسلام چشم گیر باشد که این کار نیازمند به کار بردن ظرافت خاصی از سوی خبرنگاران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار