جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

اساتید بسیجی پیشرانان تحقق تمدن نوین اسلامی هستند/ فلسطین ناموس آزادی‌خواهان است

سردار قریشی گفت: اساتید بسیجی پیشرانان تحقق تمدن نوین اسلامی و امید رهبر معظم انقلاب اسلامی در علم و نوآوری هستند.
کد خبر: ۶۸۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱ - 07August 2024

اساتید بسیجی پیشرانان تحقق تمدن نوین اسلامی هستند/ فلسطین ناموس آزادی‌خواهان استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولان و اعضای شورای بسیج اساتید کشور با عنوان «چالش‌ها و فرصت‌ها؛ رویکردها و راهبردها» که در مشهد در حال برگزاری است، اظهار داشت: امیدواریم که این دوره برکت و توشه ارزشمندی برای همه ما به ارمغان بیاورد.

وی  افزود: ائمه و اولیای دین جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند دارند؛ بر همین اساس هرچه نیاز داریم از آن‌ها بخواهیم. اگر دعایی به مصلحت نبود، گزینه بهتری برای ما فراهم خواهد شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امیدواریم شما برای مردم، کشور، رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده‌های خود از این درگاه پربرکت حاجت بگیرید و خواسته‌هایتان اجابت شود. 

سردار قریشی ضمن تقدیر از بسیج اساتید گفت: شما پیشرانان تحقق تمدن نوین اسلامی و امید رهبر معظم انقلاب اسلامی در علم و نوآوری هستید. محور بسط فرهنگ و تفکر بسیجی رسالتی سنگین است و به ویژه در میان اساتید، پرچم‌دار میدان علم و پژوهش و ترویج سبک زندگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی هستید.

وی با اشاره به موضوع فلسطین گفت: فلسطین در حقیقت ناموس همه مسلمانان و آزادی‌خواهان است. این سرزمین، مجاهدت مظلومانه‌ای را شاهد بوده و نمادی از مظلومیت کودکان و زنان است و هم‌زمان رسواکننده مدعیان دروغین حقوق بشر است. فلسطین معیار حق و باطل بوده و امروز مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و بلکه جهان بشریت است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: با توجه به نقش محوری که در جهاد تبیین دارید، باید به ریشه‌های بحث فلسطین و مظلومیت مردم این سرزمین توجه ویژه داشته باشید. باید به دلایل حمایت همه‌جانبه و سرمایه‌گذاری گزاف غرب، به ویژه آمریکا و اروپا، برای رژیم صهیونیستی پرداخته و جنایات این رژیم و نادیده گرفتن آنها را تحلیل کنیم.

سردار قریشی با اشاره به اهمیت آشنایی با جایگاه و ریشه‌های رژیم صهیونیستی و نقش آن در جهان سلطه و استعمار، ابراز داشت: در مسئله فلسطین، ما شاهد روایت‌های مختلفی هستیم که متناسب با منافع و اهداف هر یک از طرف‌ها ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: به عنوان مثال، برخی رسانه‌ها روایت فلسطین را از طوفان الاقصی آغاز می‌کنند و جنایات رژیم صهیونیستی را نادیده می‌گیرند. در این راستا، ما باید به ریشه‌های تاریخی و نقش غرب در شکل‌گیری این رژیم منحوس بپردازیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آشنایی با قطعنامه‌های سازمان ملل و تعریف سرزمین‌های اشغالی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. کشورهای عربی، به جز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، تعریفی بسیار محدود از سرزمین فلسطین دارند. اما ما باید به سابقه جنایات و خیانت‌های ۷۰ ساله غرب، به ویژه انگلیس و نقش آنها در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی توجه کنیم.

سردار قریشی تاکید کرد: وقتی به عمق و ریشه‌های این منبع فساد و اهداف غرب در این اتفاقات بپردازیم، بسیاری از مسائل برایمان روشن خواهد شد. امام خمینی (ره) و بزرگانی مثل شهید مطهری نیز همواره به رژیم صهیونیستی حمله می‌کردند و ساواک نیز مبارزین را از صحبت علیه اسرائیل بازمی‌داشت.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنیم، تاریخچه هژمونی جهانی غرب و استفاده از استعمار در جهت منافع خود است. از ابتدا تاکنون، هدف اصلی استعمارگران به یغما بردن سرمایه‌های ملت‌ها بوده و برای رسیدن به این هدف، جنایت‌های وسیعی از قتل‌عام‌های گسترده بومیان تا جنگ‌های فجیع را مرتکب شده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: در دوره‌ای از استعمار که به ۵۰۰ سال پیش، یعنی سال ۱۴۹۴ میلادی برمی‌گردد، پرتغال و اسپانیا به عنوان قدرت‌های مسلط بر غرب شروع به مستعمره کردن مناطق مختلف کردند. در اثر رقابت و درگیری‌های بین این دو کشور، فرمانی توسط پاپ الکساندر ششم صادر شد که به تجاوزها و چپاول‌های این کشورها مشروعیت داد. این فرمان به‌عنوان فرمان تقسیم شناخته می‌شود.

سردار قریشی با اشاره به تقسیمات استعماری گفت: پس از تقسیمات اولیه، دیگر کشورها مانند فرانسه، هلند و انگلیس نیز به این روند پیوستند و به سمت آسیا و کشورهای اسلامی حرکت کردند. این کشورهای استعماری با هدف استفاده از منابع و تسلط بر کشورهای دیگر، به جنایت‌های گسترده‌ای دست زدند.

وی افزود: یکی دیگر از اتفاقات مهم تاریخی، جنگ‌های صلیبی بود که با فرماندهی سرمایه‌داران، لردها و کشیش‌ها و با هدایت پاپ آغاز شد. این جنگ‌ها به بهانه آزادسازی بیت‌المقدس و بر علیه کشورهای اسلامی به راه افتاد و میلیون‌ها نفر از مسیحیان و مسلمانان در این جنگ‌ها کشته شدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین به نمونه‌های معاصر این روند اشاره کرد و گفت: پس از جنگ‌های صلیبی، در حمله به عراق و افغانستان نیز شاهد استفاده از اصطلاحات جنگ صلیبی بودیم. حتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه گذشته اذعان داشت که به‌عنوان یک مسیحی معتقدیم کتاب مقدس به وضوح به ما می‌آموزد که در کنار اسرائیل باشیم. این دیدگاه مسیحیت صهیونیستی، نمونه‌ای از حمایت‌های پایدار و وسیع مسیحیت از صهیونیست‌هاست.

سردار قریشی تصریح کرد: این دشمنی تاریخی به حمایت وسیع مسیحیان از صهیونیست‌ها تبدیل شده است. امروزه ده‌ها میلیون نفر در جهان به عنوان مسیحیان صهیونیست شناخته می‌شوند و اعتقاد دارند که حمایت از اسرائیل بخشی از وظایف دینی آن‌ها است. این تحولات نشان‌دهنده عمق دشمنی‌ها و پیچیدگی‌های روابط بین‌المللی است که ما باید به آنها توجه کنیم و با آگاهی و شناخت دقیق به مسائل روز بپردازیم.

وی ابراز داشت: در جریان جنگ جهانی دوم و مذاکرات صورت گرفته، قراردادی به نام «سایکس‌-پیکو» بین فرانسه و انگلیس منعقد شد. این قرارداد به نام نمایندگان دو کشور نامگذاری شد و روسیه نیز ناظر بر آن بود. قرارداد سایکس-پیکو به تقسیم سرزمین‌های دولت عثمانی بین قدرت‌های اروپایی پرداخت و بخش‌های مختلفی از منطقه را بین خود تقسیم کردند. یکی از نکات مهم این قرارداد، تقسیم کشورهای عربی و سرزمین فلسطین بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: در سال ۱۹۱۷، طرحی در کابینه انگلیس تصویب شد که به وعده «بالفور» منجر شد. این اعلامیه تاسیس یک وطن یهودی در فلسطین را به رسمیت می‌شناخت و تأسیس رژیم صهیونیستی آغاز شد. انگلیس زمینه مهاجرت صهیونیست‌ها به فلسطین را فراهم کرد و نیروهای زیادی را آموزش داد تا در سال ۱۹۴۸، به ایجاد دولت صهیونیستی انجامید.

سردار قریشی ادامه داد: جنگ‌های متعددی بین اعراب و رژیم صهیونیستی رخ داده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ اشاره کرد. در این جنگ، با کمک آمریکایی‌ها، اسرائیل به اشغال شبه جزیره سینا، کرانه باختری و بلندی‌های جولان پرداخت. همچنین در جریان ملی شدن کانال سوئز توسط جمال عبدالناصر، اسرائیل با حمایت انگلیس و فرانسه وارد جنگ شد و به پیروزی رسید.

وی تاکید کرد: از آغاز تشکیل رژیم صهیونیستی تاکنون، جنگ‌ها و درگیری‌های زیادی بین مسلمانان و اسرائیل رخ داده است. در هر یک از این درگیری‌ها، فلسطینیان و مسلمانان تلفات زیادی داده‌اند، اما مقاومت و ایستادگی آن‌ها ادامه داشته است.

انتهای  پیام/

نظر شما
پربیننده ها