استاندار قزوین:

احداث مرکز فرهنگی شهدا در قزوین را پیگیری می‌کنیم

فریدون همتی گفت: احداث مرکز فرهنگی شهدا برای ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس کاری ماندگار است که با جدیت آن را پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۶۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ - 31January 2016

احداث مرکز فرهنگی شهدا در قزوین را پیگیری می‌کنیم

به گزارش دفاع پرس از قزوین، فریدون همتی شنبه شب در جلسه ستاد کنگره شهدا که با حضور جمعی از مسئولان این حوزه در مهمانسرای استانداری برگزار شد اظهار کرد: همه ما در مقابل شهدا مدیون و بدهکاریم و باید تلاش کنیم راه و اندیشه شهدا در جامعه تداوم داشته باشد و یادشان زنده نگه داشته شود.

استاندار بیان کرد: آنچه امروز موجب عزت و اقتدار و سرافرازی ملت شده ناشی ازنثارخون شهداست لذا وظیفه داریم برای این الگوهای استوار پایمردی و شجاعت و ایمان برنامههای ماندگاری را تبیین کنیم.

همتی تصریح کرد: کلنگ زنی و آغاز مراحل اجرایی ساخت مرکز فرهنگی و برگزاری کنگره شهدای استان از برنامههای در دست اقدام است و با پیگیری جدی این طرحها امیدواریم بتوانیم در خدمت به خانواده شهدا گامی هرچند کوچک برداریم.

وی یادآور شد: احداث مرکز فرهنگی شهدا در چند مرحله تعریف شده و با برنامه ریزی انجام شده تلاش میکنیم این مرکز در زمان پیش بینی شده ساخته شده و به بهره برداری برسد.

استاندار اظهارداشت: بهزودی در بازدید از زائرسرای درحال ساخت کاروان راهیان نور استان قزوین در شهر خرمشهر وضعیت پیشرفت فیزیکی این طرح را از نزدیک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

همتی گفت: در برنامه ریزی انجام شده احداث ۱۰ یادمان شهدا در شهرستانهای استان تصویب شده که با تشکیل جلسات تخصصی زمینه تسریع در عملیات اجرای آن را فراهم میکنیم.

وی اظهارداشت: ۵۰ عنوان کتاب در خصوص آثار و خاطرات شهدای دفاع مقدس آماده چاپ شده است که در این زمینه نیز هماهنگی لازم صورت خواهد گرفت تا با مشارکت دستگاههای ذیربط این کار نیز مانند سایر برنامههای اثرگذار در خصوص شهدا به عنوان یک کار ماندگار، محقق شود.

همتی در ادامه بیان کرد: در خدمت به شهدا و انجام کارهایی مربوط به زنده نگهداشتن ارزشها از باورهای لزوم انجام کار برای شهدا اعتقاد داریم و برای انجام فعالیتهای مربوط به شهدا با سپاه پاسداران همکاری میکنیم تا فضای معنوی شهدا در استان سایه اندازد.

در این جلسه منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری نیز در سخنانی گفت: با تشکیل جلسات مختلف برای برگزاری کنگره شهدا در استان برنامه ریزی خواهد شد.

وی افزود: در خصوص مرکز فرهنگی شهدا با همکاری سپاه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مکان یابی و طراحی لازم انجام شده است.
حبیبی اعتبار پیش بینی شده برای احداث مرکز فرهنگی شهدا را افزون بر ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآورشد: احداث این مرکز در چند فاز انجام خواهد شد و در دهه فجر نیز عملیات کلنگ زنی آغاز میشود.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: احداث زائرسرای خرمشهر در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار با همکاری برخی از دستگاههای اجرایی در حال انجام است و فاز اول آن تا اول فروردین سال ۹۵ آماده بهره برداری خواهد شد.

حبیبی اظهارداشت: احداث یادمانهای شهدای شهرهای استان نیز توسط شهر داریها و در روستاها توسط دهیاران انجام میشود تا این کار ارزشی در همه مناطق توسعه یابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار