دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش کشور خبر داد:

برپایی ۶۲ موکب دانش آموزی در اربعین حسینی در کشور ایران و عراق

«محمدی» از برپایی ۴۰ موکب دانش‌آموزی در استان‌های مرزی مسیر تردد زوار اربعین کشور ایران و ۲۲ موکب دانش ‌آموزی نیز در کشور عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۸۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳ - 08August 2024

برپایی ۶۲ موکب دانش آموزی در اربعین حسینی در کشور ایران و عراقبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «سلمان محمدی» دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش کشور و مدیرکل اموزش وپرورش استان کرمانشاه امروز در نشست خبری دبیرخانه اجرایی ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به واگذاری دبیرخانه ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش به مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، اظهار داشت: جلسات مختلفی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و به طور خاص با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌هایی که با کشور عراق مرز مشترک دارند برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم از فرصت پیاده روی اربعین برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) به جامعه دانش‌آموزی استفاده کنیم.

دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برپایی ۴۰ موکب دانش‌آموزی در استان‌های مرزی مسیر تردد زوار اربعین، گفت: ۲۲ موکب دانش ‌آموزی نیز در کشور عراق برپا خواهد شد.

 وی با بیان اینکه برای برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین در تمامی مراکز استان‌های کشور برنامه ریزی شده، گفت: در راستای برگزاری این برنامه که بعدازظهر روز اربعین برگزار خواهد شد، ۷۰۰ موکب در کشور برپا خواهد شد.

محمدی همچنین با بیان اینکه ۴۱۰۰ مدرسه برای اسکان زوار اربعین در استان‌های مسیر تردد زوار اربعین آماده شده، تصریح کرد: تمام امکانات آموزش و پرورش در اختیار زوار اربعین قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۰۰ مدرسه برای اسکان زوار اربعین در نظر گرفته شده، گفت: هر مدرسه با هشت کلاس درس آمادگی اسکان یک خانواده شش نفره را دارد، لذا در شبانه روز می توانیم حدود ۴۸۰۰ نفر از زوار اربعین را در مدارس شهرستانهای مسیر تردد زوار اسکان بدهیم.

وی ادامه داد: در صورت نیاز این آمادگی را داریم تا اردوگاه‌های دانش آموزی، سالن های ورزشی و دیگر امکانات آموزش و پرورش را هم در اختیار زوار اربعین قرار دهیم.

محمدی با بیان اینکه اربعین پیش‌رو ۶۰۰ دانش‌آموز استان کرمانشاه در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت داده خواهند شد، گفت: دانش‌آموزان استان در قالب کاروان‌های ۲۰ یا ۳۰ نفره راهی پیاده‌روی اربعین خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها