دبیر کمیته علمی درس علوم و معارف دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

برگزاری همایش اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس در اهواز

صرامی گفت: هدف ما از برگزاری این سلسله جلسات و نشست‌ها با اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها، هم افزایش توان علمی و آگاهی این عزیزان نسبت به این درس ارزشمند است.
کد خبر: ۶۸۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷ - 08August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، «فضل‌الله صرامی» دبیر کمیته علمی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز از برگزاری همایش اساتید درس دفاع مقدس با حضور بیش از 40 نفر به میزبانی اهواز خبر داد.

وی با قرائت دستورالعمل‌های صادره از تهران جهت تشریح شیوه‌هات جذب استاد و ارائه درس در این خصوص اظهار داشت: پس از مصوبه اخیر دولت سیزدهم و اهتمام ویژه شهید رئیسی مبنی بر ارائه درس دفاع مقدس در همه مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی و تثبیت این درس در دانشگاه‌ها، اخیرا ابلاغ وزارت علوم هم به دست‌مان رسیده و ابلاغ رسمی شده لذا باید با توان و انرژی مضاعفی نسبت به تقویت این درس اهتمام بورزیم به همین خاطر در نشست آینده میزبان بیش از 40 نفر از اعضا هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان خواهیم بود.

برگزاری همایش اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس در اهواز

دبیر کمیته علمی درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: هدف ما از برگزاری این سلسله جلسات و نشست‌ها با اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌ها، هم افزایش توان علمی و آگاهی این عزیزان نسبت به این درس ارزشمند است و هم قصد داریم با انتخاب اساتیدی جوان و مسلط بتوانیم فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت را به نسل جوان‌مان تزریق کنیم.

برگزاری همایش اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس در اهواز

در این همایش سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان نیز به اهمیت طرح موضوع دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین هنر استاد ما باید ارتباط نزدیک با دانشجویان باشد.

وی افزود: جنگ تحمیلی ابعاد مختلفی داشت و ما باید آموخته‌های این دوران پرافتخار به غیر از مسائل تخصصی نظامی را به بهترین شکل ممکن به نسل امروز منتقل کنیم.

در ادامه این همایش سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمود معین‌پور» جانشین فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و از اساتید پیشکسوت درس علوم و معارف دفاع مقدس به ضرورت پرداختن به ذائقه مخاطب اشاره کرد و گفت: شاید خیلی‌ها از جمله دانشجویان ما تحت تاثیر فضای رسانه‌ای مسموم دشمن، تصویر درستی از دوران دفاع ما نداشته باشند که ضرورت دارد ما در قالب این درس و هنرمندانه آن دوران را تبیین کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار