فرماندار بیرجند تأکید کرد؛

ضرورت تبیین ابعاد دفاع مقدس برای نسل‌ جدید

«فاضلی‌فرد» گفت: زوایای پنهانی در رابطه با دفاع مقدس وجود دارد که مردم از آن بی‌اطلاع هستند که باید این زوایای پیدا و پنهان و رشادت‌های شهدا و جانبازان برای نسل کنونی و آینده کشور تبیین و ترویج شود.
کد خبر: ۶۸۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰ - 08August 2024

قبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «علی فاضلی‌فرد» فرماندار بیرجند امروز (پنجشنبه) در جلسه هیأت امنای شهدای گمنام این شهرستان ضمن تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در حفظ و حراست از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادین در جامعه و نیز انتقال آن به نسل آینده تمام تلاش خود را به کار گیریم.

وی تشکیل هیأت امنای شهدای گمنام را گامی ارزشمند در راستای تکریم مقام شهدا عنوان کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و نگهداری و نیز ساماندهی و سرعت‌بخشی به ساخت یادمان شهدای گمنام در یک بازه زمانی باید مشخص شود.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه ساخت یادمان‌های شهدای گمنام باید در شأن شهدا و متناسب با فرهنگ شهر بیرجند باشد افزود: کمیته فنی متشکل از متخصصین معماری و هنر، کار طراحی یادمان‌ها را انجام دهند و برای ورودی مکان‌ها و سازمان‌های محل دفن شهید گمنام نیز نمادهای یکسانی طراحی و در نظر گرفته شود تا مردم از وجود مزار شهدای گمنام در آن مکان اطلاع یابند.

فاضلی‌فرد با بیان اینکه جنگ تحمیلی در حقیقت برای ما نعمت بود و یک دانشگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: در خصوص جنگ با وجود همه کتاب‌های نوشته شده، فیلم‌های تولید شده و تصاویر و غیره هنوز ناگفته‌های فراوانی داریم که بیان نشده است و زوایای پنهانی در رابطه با دفاع مقدس وجود دارد که مردم از آن بی‌اطلاع هستند.

وی بر لزوم تبیین و ترویج رشادت‌های شهدا و جانبازان به نسل جوانی که با بسیاری از این رشادت‌ها بیگانه هستند تأکید کرد و گفت: آنچه امروز در اختیار داریم از برکات آن زمان است و ما مدیون دفاع مقدس و ۲۳۰ هزار شهید و هزاران جانبازی هستیم که برای دین خون دادند و برای عزت و شرف مردم به میدان‌‌های جنگ رفتند.

فرماندار بیرجند با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس برای ما تاریخ‌ساز و سرنوشت‌ساز شده است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که انقلاب ما انقلاب اسلامی و هدف ما هم ولایی خدایی و مقدس بود امدادهای غیبی شامل حال ما شد و آنچه که دشمن در محاسبات خود به آن توجه نکرد همین امدادهای غیبی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار