با حضور مسئولین و فعالان دفاع مقدس استان قزوین:

سومین جلسه سوژه‌یابی محتوایی موزه دفاع مقدس و مقاومت قزوین برگزار شد

با حضور سردار «عراقی» رییس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی، و جمعی از مسئولین، پیشکسوتان و فعالان حوزه دفاع مقدس استان، سومین جلسه سوژه‌یابی محتوایی موزه دفاع مقدس و مقاومت قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۴ - 08August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، صبح امروز (پنج شنبه) سومین جلسه سوژه‌یابی محتوایی موزه دفاع مقدس و مقاومت قزوین، با حضور سردار «عراقی» رییس پژوهشکده دفاع مقدس دانشگاه دفاع ملی، سردار «ابوالحسن کبیری» فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس قزوین، سرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین، سرهنگ پاسدار «علی کردی» جانشین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، «منوچهر مهجور» پیشکسوت و مشاور امور ایثارگران فرماندار شهرستان قزوین، «روح الله شریفی» نویسنده و فعال حوزه دفاع مقدس، «محمد علی حضرتی ها» پیشکسوت، دانش پژوه و تاریخ نویس دفاع مقدس قزوین و دیگر مدیران و فعالان این حوزه در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس برگزار شد. 

سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در قزوین، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، در حوزه دفاع‌مقدس هر چه تلاش شود باز هم کم است و باید بیشتر کار شود، و ما بایستی دفاع مقدس را در ابعاد مختلف هنری، محتوایی، کتاب و ... بصورت جدی بررسی کنیم .

وی تصریح کرد: دفاع‌مقدس و آثار دفاع‌مقدس نباید به فراموشی سپرده شود و در این حوزه همه موظف هستیم کار کنیم.

سرهنگ امیری مقدم با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع‌مقدس میدان‌دار حفط و نشر دفاع‌مقدس هستند، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع‌مقدس جنگ پنهانی است که باید کشف شود. دفاع‌مقدس نیاز به سوژه‌یابی و سوژه‌شناسی دارد، باید سوژه‌های جدید و مخاطب‌پسند را پیدا کنیم یکی از حوزهای جهاد تبیین حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس و تبیین آن است که استعدادهای خوبی در استان داریم و در پی کشف استعدادها نیز هستیم و این مسئله نیاز به هم‌افزایی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین خاطر نشان کرد: گالری موزه دفاع مقدس و مقاومت قزوین هم اکنون در مرحله طراحی و سوژه یابی است که امیدواریم در آینده نزدیک این سوژه ها به آثار هنری ملموس در جهت تبیین رشادت ها و فداکاری های رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی به نسل های آینده جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار