فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه:

«خبرنگاران» مجاهدان عرصه جهاد تبیین هستند

سردار اشعری گفت: خبرنگارانی که در غزه فعالیت دارند به دنبال آن هستند تا فریاد مظلومیت مردم مقاوم غزه را به گوش حکومت‌هایی که نسبت به ظلم رژیم کودک‌کش اسراییل فقط نظاره‌گر هستند، برساند؛ بر همین اساس خبرنگاران این حوزه علاوه بر خبرنگاری در حال مجاهدت هستند.
کد خبر: ۶۸۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ - 08August 2024

«خبرنگاران» مجاهدان عرصه جهاد تبیین هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی که به مناسبت روز خبرنگار امروز (پنجشنبه) در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: امروز رسانه پل ارتباطی برای آگاهی‌بخشی به جامعه، روشنگری و تبیین حق و حقیقت است و خبرنگاران باید با رعایت اخلاق نسبت به این تعهد شکرگذار باشند و شرافتمندانه از آن صیانت کنند.

وی افزود: رسانه‌های بسیاری امروز در عرصه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت دارند که اگر خبرنگاران نتوانند رسالت خود را به درستی به انجام برسانند دچار چالش خواهند شد و اگر هم نسبت به مسئولیت اجتماعی که عهده‌دار هستند اهتمام داشته باشند و از این موهبت الهی پاسداری کنند تلاش‌های آن‌ها اثرگذار خواهد بود که بسیار ارزشمند است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و نام شهدای خبرنگار ادامه داد: روز خبرنگار تجلی بیدارگری و شجاعت اصحاب رسانه است. در جریان تحولات فلسطین بیش از ۱۵۰ نفر از خبرنگاران در غزه که امروز به خط مقدم تبدیل شده به شهادت رسیدند.

سردار اشعری گفت: خبرنگارانی که امروز در جبهه مقاومت به خصوص در غزه فعالیت دارند و جمعی از آنها به شهادت رسیدند به دنبال آن هستند تا فریاد مظلومیت مردم مقاوم غزه را به گوش حکومت‌هایی که نسبت به ظلم رژیم اشغالگر قدس فقط نظاره‌گر هستند، برساند؛ بر همین اساس خبرنگاران این حوزه علاوه بر خبرنگاری در حال مجاهدت هستند.

وی تصریح کرد: اگر اطلاعات بدست آمده در محور مقاومت به درستی پردازش و به جامعه ارائه شود و مردم عمق حقیقت را درک کنند قطعا تلاش اصحاب رسانه در این حوزه از طلا ذی‌قیمت‌تر است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه عیار ارزشمندی رسانه به مستند بودن و به موقع منتشر شدن اخبار است، ابراز داشت: رسانه باید اخلاق‌مدار، فریادگر حقیقت و گویای حقانیت مظلومین باشد؛ در همین راستا اگر خبرنگار منطبق با اخلاق و همچنین مشی و مرام اسلامی تلاش کرد کار او ارزش پیدا می‌کند.

سردار اشعری تأکید کرد: رسانه سنگر دفاع از استقلال، آزادی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی است که اگر تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه با نیت پاک، تلاش خالصانه و مجاهدت همراه نباشد ارزشمند نیست و اگر واقع‌بینانه باشد که شرط آن پاسدار قلم بودن است، این دفاع محقق شده است.

فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال شرق بیان داشت: وقتی نام شهید و شهادت در هر حوزه‌ای برده می‌شود خداوند، انبیا، علما و فرزانگان در مقابل مقام شهید و شهادت سر تعظیم فرود می‌آورند اما بر اساس احادیث، جایگاه اهل قلم از خون شهدا بالاتر است چراکه در حوزه تبیین و‌ روشنگری در حال جهاد هستند.

وی با بیان اینکه دشمن با تحریف و دروغ به دنبال وارونه جلوه دادن حقایق دفاع مقدس برای نسلی است که آن دوران را درک نکرده، خاطرنشان کرد: خبرنگاری مسیر پرفراز و نشیبی است که اگر از جهاد بیشتر نباشد کمتر نیست با این شرط که الزامات آن رعایت شود.

سردار اشعری افزود: در عصری که سیر خروشان اخبار مردم و مخاطب را در تشخیص راه و درستی آن دچار مشکل می‌کند خبرنگاری رسالتی خطیر و وظیفه‌ای بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: نقش خبرنگار مثل دیده‌بان است که با دفاع از کیان ایران اسلامی و ارزش‌ها از روی اعتقاد و‌ باور، حقیقت را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: اخبار مستند و گزارش‌های خبری کارشناسی در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، مدیریت، حکمرانی و اهداف برنامه‌ای بسیاربسیار مهم است.

فرمانده ارشد نیروی زمینی سپاه در منطقه شمال شرق گفت: اولویت سپاه پاسداران صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ بر همین اساس نیروی زمینی سپاه و یگان‌های تحت امر آن در کنار مأموریت خود در عرصه دفاعی و امنیتی، در حوزه مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در اقصی نقاط میهن اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

در پایان این نشست اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی توسط سردار اشعری مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار