به گزارش خبرنگار دفاعپرس از خراسان رضوی، «محمد حسینزاده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست هماندیشی اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی این قرارگاه که به مناسبت روز خبرنگار امروز (پنجشنبه) در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه همافزایی رسانههای استانی در راستای معرفی شهرستانها، شناسایی ظرفیتها و چالشها به منظور حال مشکلات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار داشت: امروز در جهانی زندگی میکنیم که علاوه بر بالا بودن تعداد رسانهها، محتواهای زیادی هم تولید میشود و مخاطب اخبار را به لحظه و ثانیه دریافت میکند.
وی افزود: مخاطب امروز با یک سفره متنوع، رنگارنگ و بههمریخته روبرو است که اصحاب رسانه باید این هنر را داشته باشند تا در این تنوع، غذای جذاب را به مخاطب ارائه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: انتخاب درست مخاطب، شناخت ذائقه و هدفگذاری در تولید محتوا بسیار مهم است. باید بتوان در زمان مناسب بهترین محتوا را در اختیار مخاطب قرار داد.
این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از نقصهایی که با آن روبرو هستیم این است که امروز بواسطه رسانههایی که در سطح کشور فعالیت دارند، اخبار شهرستانها و استانها مغفول میماند یا این اخبار در بین خبرهایی که اولویت ملی است گم میشود و همین امر موجب مهاجرت از شهرستانها به مراکز استان میشود.
حسینزاده بیان داشت: در این بین هویت شهرستانی و بومگرایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بومگرایی به این معنا است که با برنامه، مزیتها و قوتهای شهرستان را باید آنچنان برجسته کرد که مردم آن شهرستان به هویت خود افتخار کنند. آنچه آنها را به هم وصل میکند هویت شهرستانی و در ادامه هویت استانی و ملی است.
وی خاطرنشان کرد: تولید محتوا و توزیع اصولی آن در پیامرسانها و سکوها بهترین ظرفیت برای معرفی شهرستانها است که علاوه بر هویتبخشی به آنها موجب درآمدزایی میشود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالان رسانهای در شهرستانها برای موفقیت در عرصه هویت شهرستانی و بومگرایی باید با ارتباطگیری و تولید محتوا، رسانههای ملی و استانی را به میدان بیاورند.
این مقام مسئول تاکید کرد: عملکرد اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در شهرستانها باید بهگونهای باشد که نوجوان به هویت شهرستانی خود افتخار کند و در زادگاهش ماندگار شود؛ هرچند برای ادامه تحصیل مهاجرت میکند اما علاقه به شهر خود باید موجب شود برای خدمت به مردم دوباره بازگردد؛ بر همین اساس بومگرایی و هویت شهرستانی باید احیا شود.
حسینزاده در پایان ابراز داشت: هویت شهرستانی باید در ارتباط با هویت انسانی و ایرانی اسلامی بدور از قومگرایی صرف تعریف شود تا اثرگذار باشد که تحقق این مهم به قدرت رسانهای خبرنگاران برمیگردد.
انتهای پیام/