رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران:

شناسایی و خنثی‌سازی تهدیدات نظام سلطه ره‌آورد اعتماد به جوانان/ راهبرد دشمن در جنگ شناختی تحریف واقعیت‌هاست

سردار خادمی گفت: در جنگ شناختی دشمن از وقایع رخ داده برای تحریف واقعیت‌ها و ارائه روایت‌های خود بهره می‌برد، دشمن از وقایع واقعی استفاده می‌کند تا روایت‌های تحریف‌شده خود را منتشر کند و جامعه را به سمت باور این روایت‌ها سوق دهد.
کد خبر: ۶۸۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱ - 08August 2024

شناسایی و خنثی‌سازی تهدیدات نظام سلطه ره‌آورد اعتماد به جوانان/ راهبرد دشمن در جنگ شناختی تحریف واقعیت‌هاستبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار «مجید خادمی» رئیس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور باعنوان «چالش‌ها و فرصت‌ها؛ رویکردها و راهبردها» که در مشهد درحال برگزاری است، اظهارداشت: در حوزه‌های سخت‌افزاری مانند موشکی و پهپادی گام‌های بسیار جدی برداشته شده و این فاصله‌ها به شدت کاهش یافته است.

وی در خصوص وحشت دشمن از توان دفاعی سپاه، گفت: هیچ نقطه‌ای از دنیا مانند عملیات «وعده صادق» توان دفاعی در یکجا متمرکز نشده است.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران گفت: چهار کشور دارای سلاح هسته‌ای، از جمله رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه، در مقابل عملیات موشکی جمهوری اسلامی آرایش گرفته‌اند.

سردار خادمی تصریح کرد: دشمن به دنبال تضعیف ایمان و اعتماد جامعه از طریق تبلیغات و جنگ روانی است.

وی هشدار داد: اگر جامعه به دلیل تبلیغات دشمن، امید خود را از دست بدهد یا به نهادها و مسئولان خود بی‌اعتماد شود، دشمن به اهداف خود نزدیک‌تر خواهد شد.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران تأکید کرد: در جنگ شناختی دشمن از وقایع رخ داده برای تحریف واقعیت‌ها و ارائه روایت‌های خود بهره می‌برد، دشمن از وقایع واقعی استفاده می‌کند تا روایت‌های تحریف‌شده خود را منتشر کند و جامعه را به سمت باور این روایت‌ها سوق دهد.

سردار خادمی بیان داشت: جهاد تبیین یکی از راهکارهای مهم مقابله با جنگ شناختی دشمن است و باید با بررسی و ریشه‌یابی وقایع و ارائه حقایق، جامعه را از باور به روایت‌های تحریف‌شده دشمن بازداشت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های سخت‌افزاری مانند موشکی و پهپادی گام‌های بسیار جدی برداشته شده و این فاصله‌ها به شدت کاهش یافته است.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ابراز داشت: سعدی به زیبایی در حکایتی کوچک می‌گوید: «حکایتی ز دهانت به گوش جان من آمد» این حکایت نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با سخنان کوتاه و آموزنده، تاثیری عمیق بر دل‌ها و اندیشه‌ها گذاشت.

سردار خادمی ادامه داد: جوانان ما باید بدانند که دل به چه می‌بندند. از نظر اندیشه‌ای، اعتقادی و اخلاقی ممکن است یک نگاه، آنها را زیر و رو کند.

وی گفت: ما نباید اجازه دهیم که جوانان ما از حقایق دور بمانند و باید آنها را نسبت به تاریخ کشور و افتخارات ملی آگاه کنیم.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران عنوان داشت: در طول ۴۵ سال گذشته انقلاب اسلامی، یک سانتی‌متر از خاک این کشور از دست نرفته است. این افتخار بزرگی است که باید به جوانان انتقال داده شود. همانطور که تخت جمشید هنر دست بچه‌های ایرانی است، ما نیز باید از این هنرها و دستاوردها محافظت کنیم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سردار خادمی با اشاره به حکایت حضرت موسی و خضر، افزود: ما نمی‌توانیم به اندازه موسی به صحنه واقعه نزدیک باشیم و تمامی حقایق را درک کنیم. بنابراین، اعتماد به متخصصان و تحلیلگران برای فهم درست وقایع و پیش‌بینی آینده بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در جوامع اطلاعاتی و امنیتی، هنر عملیات روانی این است که ایده‌های خود را به گونه‌ای به افکار عمومی منتقل کنند که خواسته‌های مردم تبدیل به تصمیمات اجرایی شوند.

رئیس حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران افزود: اعتماد یکی از پایه‌های اساسی در این فرآیند است. ما باید به جوانان خود اعتماد و با آنها ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم تهدیدات را شناسایی و خنثی کنیم.

سردار خادمی با اشاره به چندین عملیات و حملات دشمن به داخل کشور، از جمله حادثه کرمان و حملات به زیرساخت‌ها، افزود: دشمن تصور می‌کرد می‌تواند با ضرباتی به ما آسیب برساند، اما ما نشان دادیم که توانمندی‌های ما در هر حوزه‌ای بسیار بالاست و به سرعت پاسخ می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار