مبینا نعمت زاده:

سه بار برای حمایت از مردم فلسطین از مسابقه با اسرائیل کودک‌کش انصراف دادم+فیلم

تکواندو کار ایرانی و دارای مدال برنز بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ گفت: سه بار برای حمایت از مردم فلسطین از مسابقه با اسرائیل کودک‌کش انصراف دادم، از این اتفاق ناراحت نیستم بلکه بسیار هم خوشحال هستم.
کد خبر: ۶۸۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، مبینا نعمت‌زاده تکواندو کار زن اهل ایران که اولین المپیک دوران ورزشی خودش را در ۱۹ سالگی آغاز می‌کرد ابتدا در مرحله اول مقابل میشل تاو نماینده کشور لسوتو به برتری رسید. در ادامه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدریانا سرزو از کشور اسپانیا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. در نیمه نهایی مقابل گو چینگ از کشور چین دارنده مدال نقره جهان در سال ۲۰۲۲ شکست خورد و راهی دیدار رده‌بندی شد. در دیدار رده‌بندی مقابل دنیا ابوطالب از کشور عربستان سعودی دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۲۲ به پیروزی دست یافت و مدال برنز را به گردن آویخت. مدال برنز مبینا نعمت‌زاده دومین مدال تاریخ بانوان ایران در المپیک بود.

وی در گفت‌وگویی اظهار داشت: سه بار با کشور یتیم‌کش اسرائیل در قرعه مواجه شدم و مجبور شدم در وزن کشی حذف شوم من در مسابقاتی با اسراییلی‌ها مواجه شدم که امتیاز بالایی داشت و  می‌توانست در رنک من تاثیرگذار باشد اما انصراف دادم و در مسابقه شرکت نکردم.

نعمت زاده ادامه داد: از این اتفاق ناراحت نیستم بلکه خوشحال هم هستم زیرا در مواقعی باید از انسان‌ها حمایت کرد و پشت آنها را گرفت و خدا خوب این کارها را  می‌بیند و کمکمان می‌کند من از این موضوع واقعاً خیلی ناراحت نیستم و در آخر هم توانستم سهمیه المپیک را کسب کنم و با همه فراز و نشیب‌ها این بلندترین قله برای کوبیدن پرچم کشور است.

 
انتهای پیام/ 801

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار