عاقبت مشترک رژیم‌ صهیونیستی و رژیم بعث عراق

سرانجام جنایاتی که امروز رژیم‌صهیونیستی در غزه با حمایت آمریکا و سکوت سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌دهد، تشابه زیادی به آن‌چه در هشت سال جنگ تحمیلی بر ملت ایران گذشت، دارد و بدون‌شک این سرانجام به همان عاقبتی که رژیم بعث به آن دچار شد، ختم خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳ - 11August 2024

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: ارتش جنایت‌کار رژیم‌صهیونیستی بامداد ۱۹ مرداد، در ادامه جنایات خود علیه مردم غزه، دست به بمباران مدرسه‌ای واقع در محله «الدرج» غزه زد؛ مدرسه‌ای که محل پناه آواردگان بود. ارتش رژیم اشغال‌گرد قدس هنگام نماز صبح، نمازخانه این مدرسه را هدف حمله سه موشک قرار داد که در پی آن، بیش از ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند و بر ابن اساس، شمار شهدای نوار غزه از ابتدای عملیات «طوفان‌الأقصی» تا کنون به حدود ۴۰ هزار نفر رسید.

این حمله رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان، علاوه‌بر این‌که برای همه مسلمانان، آزادی‌خوهان و وجدان‌های بیدار در جهان دردآور است؛ اما رقم خوردن آن در چنین روزی یعنی ۱۹ مرداد، بدون‌شک ملت ایران خصوصاً مردم شهر «کیلانغرب» را یاد یک جنایت خونین شبیه همین جنایت که سال ۱۳۶۲ توسط رژیم بعث عراق در آن شهر اتفاق افتاد، انداخته است. 

رژیم بعث عراق که در سال‌های جنگ تحمیلی با حمله به مناطق غیرنظامی خصوصاً با استفاده از سلاح شیمیایی، جنایات فجیعی را رقم زد، در این جنایت نیز توسط هشت فروند جنگنده و با استفاده از موشک و بمب‌های خوشه‌ای موحب شهادت ۵۰ نفر و مجروحیت بیش از ۵۰۰ نفر مجروح شد؛ به‌طوریکه وقتی مردم در خیابان‌ها مشغول رفت و آمد بودند، چهار فروند جنگنده بعثی در آسمان گیلانغرب، در سطح بسیار پائینی پرواز کرده و ضمن شکستن دیوار صوتی، اقدام به بمباران ۹ نقطه شهر کردند. سپس چهار جنگنده دیگر، آن‌هم در آن زمانی که مردم سراسیمه برای نجات بمباران‌شدگان هجوم آورده بودند، از سمت دیگر آن‌ها در مسیر خیابان‌ها و در داخل منازل به رگبار مسلسل کالیبر ـ ۵۰ و تیربار بستند. در این ۲ مرحله حمله، مسجد جامع گیلانغرب نیز هدف بمباران قرار گرفت.

اما تشابه این ۲ جنایت در کجاست؟ بررسی تشابه این ۲ جنایت نیازمند مروری بر سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۰ مرداد سال ۱۳۶۰ یعنی فردای بمباران گیلانغرب است؛ تشابهی که سرانجام به یک نقطه ختم خواهد شد و آن نقطه چیزی نیست جز نابودی! یعنی همان‌طور که امروز هیچ خبری از رژیم بعث عراق نیست، ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک نیز خبری از رژیم‌صهیونیستی نخواهد بود.

عاقبت مشترک رژیم‌صهیونیستی و رژیم بعث

دیگر هیچ عاقلی با این جنایات فکر صلح را نمی‌کند

سخنان امام خمینی (ره) در واکنش به جنایت خونین صدام در گیلانغرب، از موضع ضعف رژیم بعث در آن مقطع زمانی که در عملیات‌های «والفجر ۲» و «والفجر ۳» شکست خورده بود، حکایت دارد و بدون‌شک بمباران مناطق غیرنظامی، یکی از سیاست‌های «صدام» پس از هربار شکست در میدان جنگ بود تا این فشار را بر جمهوری اسلامی ایران وارد کند که از طریق صلح و مذاکره، به این جنگ پایان دهد؛ مذاکره‌ای که تا قبل از قطعنامه ۵۹۸، بیش از این‌که به‌نفع ایران باشد، به‌نفع رژیم بعث بود؛ بنابراین امام خمینی (ره) فرمودند: «صدام گمان کرده است با این نحو جنایات می‌تواند صلح را بر ما تحمیل کند، و حال اینکه هر یک از جنایات، او را از صلح دور و ما را مصمم‌تر می‌کند. ایران که برای خدا قیام کرده است می‌بینیم که چگونه پایدار است، و اگر بر فرض باطل کسی خیال می‌کرد که باید صلح کرد، با این جنایات، دیگر هیچ عاقلی چنین فکری نمی‌کند؛ برای اینکه خانواده‌های شهدا و اشخاص مصیبت‌دیده در مقابل آنان می‌ایستند...».

حال امروز هم شرایط جنگ غزه به‌همین صورت است؛ یعنی رژیم‌صهیونیستی در موضع ضعف قرار دارد؛ این رژیم نه‌تن‌ها نتوانسته براساس وعده خود، حماس را نابود کرده و اسرای خود را آزاد کند؛ بلکه از سویی دیگر نیز توسط رزمندگان جبهه مقاومت در دیگر کشور‌ها نظیر عراق، یمن و... هدف قرار می‌گیرد و رزمندگان حماس هم هنوز بعد از ۱۰ ماه جنگ نابرابر، به‌سوی سرزمین‌های اشغالی راکت شلیک کرده و در جبهه زمینی نیز مقاومت می‌کنند؛ بنابراین طبیعی است که دست به اقدامات تروریستی و بی‌محابا بزند؛ از هدف قرار دادن کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و ترور «اسماعیل هنیه» در تهران گرفته تا بمباران‌های بیمارستان‌ها، مدارس و به‌طورکلی ایجاد یک فاجعه انسانی در غزه.

بدون‌شک هدف رژیم‌صهیونیستی از هدف قرار دادن غیرنظامیان و اقدامات تروریستی، این است که به محور مقاومت فشار بیاورد تا از طریق مذاکره، آن‌هم مذاکره‌ای که به نفع خود باشد، از روند پرشتاب اضمحلال خود کمی بکاهد، دقیقاً همان کاری که رژیم بعث عراق که امروز دیگر اثری از آن نیست، انجام داد؛ لذا امروز هم دقیقاً شرایط فلسطین همان‌گونه است که ۴۱ سال قبل امام خمینی (ره) در رابطه با صدام فرمودند؛ ایشان در ادامه این سخنرانی خود تأکید کردند: «صدام که در میدان جنگ شکست خورده است، با بمباران مردم بیگناه نمی‌تواند از مسئولیتی که دارد فرار کند. از قرار اطلاع بمب‌های خوشه‌ای در گیلان‌غرب به کار برده‌اند، این‌کار‌ها موجب می‌شود تا هم به جنایات‌شان افزوده شود و هم به خساراتی که باید بپردازند؛ و به فرض که بماند- که این فرض هم صحیح نیست- باید از عهده تمامی اینها برآید، و آن‌هایی که او را همراهی می‌کنند، باید به محاکمه کشیده شوند و آن‌روز دور نیست».

دست‌نشاندگان آمریکا و ابرقدرت‌ها چه جوابی دارند؟

وجه تشابه دیگر ۲ حادثه خونین بمباران گیلانغرب در سال ۱۳۶۲ توسط رژیم بعث عراق و جنایات بامداد امروز رژیم‌صهیونیستی در غزه، نقش حمایت آمریکا و غرب از رژیم‌صهیونیستی و همچنین ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی در جلوگیری از کشتار مردم غزه است؛ چراکه حضرت امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود فرموده‌اند: «آمریکا و امثال آن که ادعای بی‌طرفی می‌کنند و معلوم است که در جنایات شریکاند، چه جوابی دارند؟ مجامع بین‌المللی و حقوق‌بشر، این دست‌نشاندگان آمریکا و ابرقدرت‌ها، از این جنایاتی که به بشریت وارد شده است، می‌گذرند. افرادی که آمدند و دیدند که چه جنایاتی صدام کرده است و تصدیق کردند و گزارش دادند، پس چرا مجامع بین‌المللی هیچ نگفتند؟».

این بخش از سخنان دیروز امام خمینی (ره) نیز دقیقاً همان رفتاری است که آمریکا و سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه دارند؛ دقیقاً همان رفتاری که در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران داشتند. آن‌ها همان‌طور که در دوران جنگ تحمیلی، صدام را به سلاح‌های پیشرفته و ممنوعه مجهز کرده و در قبال جنایات او سکوت کردند، امروز نیز پس از عملیات «طوفان‌الاقصی»، زمانی که دیدند موجودیت رژیم‌صهیونیستی به خطر افتاده است، تمامی حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود را سوی این رژیم روانه کرده و سپس در قبال کشتار مردم غزه سکوت کردند؛ غافل از این‌که روند اضمحلال رژیم‌صهیونیستی نشان می‌دهد که او هم عاقبتی غیر از عاقبت حکومت بعث عراق نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها