رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد؛

لزوم توجه هیأت‌ها به وضعیت غزه و مبحث «مقاومت»

حجت‎الاسلام «قمی» با تأکید بر اینکه هیأت‌ها نمی‌توانند نسبت به غزه بی‌تفاوت باشند، گفت: اهتمام به مسأله مقاومت می‌تواند در مضامین اشعار و سینه‌زنی‌ها بیاید و اثرگذار باشد.
کد خبر: ۶۸۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰ - 10August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم‌اندیشی داوران سومین مهرواره هوای نو با بیان اینکه تبیین ریشه روشنی دارد که به معنای روشن کردن تفاوت‌های دو پدیده است، اظهار داشت: آن جایی که فعل فردِ تبیین‌گر به وضوح ذهنی مخاطب منجر شود، تبیین حاصل شده است.

هیأت‌ها نمی‌توانند نسبت به غزه بی‌تفاوت باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این روشنگری وظیفه هیأت است، گفت: احساسات برانگیزیِ عزای سیدالشهداء مانعی برای تکلیف تبیین نبوده و فاصله حق و باطل از ابتدا تبیین شده است. اینکه رهبر انقلاب اسلامی می‌فرماید هیأت کانون جهاد تبیین است از این باب است که این نهاد دیرپا از اول محل روشنگری بوده است.

وی ادامه داد: پیوند خوردن حماسه، عاطفه و عقلانیت به معرفت منتج می‌شود و نتیجه این معرفت هم هدایت به سمت خداست. 

قمی تصریح کرد: جنگ اصلی امروز ما، جنگ اذهان عمومی است. امروز سرمایه عظیمی مهیا شده تا ذهنیت و تلقی مردم ما را تغییر دهد و هیأت وظیفه جهادتبیین برای مقابله با این موضوع را دارد. این همان چیزی است که رهبر انقلاب اسلامی یکی از دلایل تشکیل هیأت را این امر دانسته‌اند. هیأت محل درهم آمیختن معنویت و حماسه است و این ترکیب پدیده منحصر به فردی را شکل داده است؛ پدیده‌ای که در جبهه‌های دفاع مقدس از روضه‌های امام حسین شهید راه امام حسین می‌ساخت. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: تبیین فقط سخنرانی روشنگرانه در هیأت نیست. یکی از غصه‌های ما این است که در هیأت قرآن و کتاب خواندن مغفول است؛ البته فقط معرفی کتاب و سخنرانی مدنظر نیست، بلکه می‌توان از طریق نماد‌ها و فضاسازی در هیأت بستری را ایجاد کرد با دیدن آن مخاطبان به سمت قرآن و کتاب رهنمون شوند. 

وی گفت: بیان درست در سخنرانی‌ها، انتخاب آیات و لحن قاری قرآن، محتوا و مضامین اشعار و سینه زنی‌ها ظرفیت‌های عظیم و تاثیرگذار هیأت برای تبیین هستند. هیأت نمی‌تواند نسبت به غزه بی‌تفاوت باشد و اهتمام به مسأله مقاومت می‌تواند در مضامین اشعار و سینه‌زنی‌ها بیاید و اثرگذار باشد. شاید اصلاً ندانیم مداح و شاعر آن کیست، اما اثر گسترده‌ای دارد. پویش‌های دسته جمعی موفق در جامعه معنا ایجاد می‌کند و هیأت یکی از مهم‌ترین بستر‌های این پویش‌های دسته جمعی هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مخاطبان هیأت باید کنشگران جهاد تبیین باشند و خود را در خط مقدم جهاد تبیین ببینند.

سومین مهرواره هوای نو با هدف روزآمدسازی مأموریت‌های تبلیغی- اجتماعی هیئات مذهبی به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با حضور هزاران هیأت از سراسر کشور به زودی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار