مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

روایت رشادت بانوان هشت سال دفاع مقدس زنجان در موزه

سرهنگ «موسوی» گفت: بازخوانی رشادت بانوان در هشت سال دفاع مقدس به ویژه دو سوژه شهیده سیاری شهیده در معرکه و شهدای بمباران بینش و غیره در موزه دفاع مقدس زنجان مد نظر است.
کد خبر: ۶۸۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵ - 10August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز در جلسه با بانوان پیشکسوت دفاع مقدس و خانواده شهدا اظهار داشت: می‌توانستیم بهتر شهدا را معرفی کنیم که متاسفانه به اندازه کافی نشده است ولی امروز توفیق شده در این مسیر گام برداریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه این موزه در ۶ هکتار و ۴ هکتار محوطه در دست احداث است، بیان کرد: ۵ هزار و ۳۰۰متر مربع مساحت موزه است که شامل یک طبقه اداری و دو طبقه گالری‌ها و تالار است.

وی با اشاره به اینکه بخش موزه دارای ۸ تالار است، اضافه کرد: هدف‌گذاری ما پایان موزه تا پایان سال ۱۴۰۴ به شرط تامین بودجه است.

موسوی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ابنیه و ۵۰ درصد نما موزه در حال انجام است، اضافه کرد: در بخش گالری به سوژه‌یابی، ارائه به پیمانکار و تکمیل تجهیزات مبادرت شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۸۵ سوژه انتخاب شده اما ناقص است و باید مطالعه شود، بیان کرد: یکی از چالش‌ها در این بخش این بود که زنجان قبل از انقلاب دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ مدخل از زنجان گذشته یافت شد، عنوان کرد: راهپیمایی زنان در زنجان یکی از سوژه‌های ما است.

موسوی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس نیز دو سوژه شهیده سیاری شهیده در معرکه و شهدای بمباران بینش و غیره مد نظر است، عنوان کرد: بانوان امدادگر هشت سال دفاع مقدس و همسران و مادران شهدا نیز دیگر سوژه ما در بخش بانوان است.

وی با اشاره به اینکه سعی شده سوژه خاص که جامعیت داشته باشیم و با مشاهده آن ارتباط با بقیه نیز برقرار شود، انتخاب شود، ادامه داد: به همین دلیل ۲۰ -۳۰ بانوی فعال در هشت سال دفاع مقدس انتخاب شدند تا از ظرفیت آنها استفاده شود.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها