مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:

شهدای دوران غربت و اسارت مظلوم‌ترین شهدا هستند

«بیانی» گفت: شهدای غریب در اسارت از جمله مظلوم‌ترین گروه شهدا هستند زیرا این گروه از شهدا در دوران سخت اسارت و در غربت شهید شده‌اند و باید توجه بیشتری به این دسته از شهدا شود.
کد خبر: ۶۸۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷ - 11August 2024

شهدای دوران غربت و اسارت مظلوم‌ترین شهدا هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «ابراهیم بیانی» در روایت بیست و دوم از رویداد ستاره‌های شهر ویژه «شهدای غریب در اسارت» استان فارس با بیان اینکه این اجلاسیه و یادواره‌های شهدا برای شهدا و به نام شهدا برپا شده است اظهار داشت: شهدای ما حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در استان و همچنین در کشور توسط اجلاسیه شهدای غریب در اسارت گفت: شهدای در اسارت از جمله مظلوم‌ترین گروه شهدا هستند زیرا این گروه از شهدا در دوران سخت اسارت و در غربت شهید شده‌اند و نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی بیان کرد: برپایی یادواره‌ها و اجلاسیه شهدای غریب در اسارت در سالهای اخیر و با همکاری جمعی از آزادگان سرافراز به ویژه جعفر زمردیان دبیرکل اجلاسیه شهدای غریب در حال پیگیری است؛ هرچند این محافل و رویدادها که باعث دقیق‌تر شدن آمار و اطلاعات مربوط به این گروه از شهدا می‌شود باید خیلی زودتر برپا می‌شد.

بیانی تصریح کرد: شناسایی شهدای غریب آغاز شده و آمار آنها در کشور به ۱۴۵۰ تا ۱۵۰۰ نفر نزدیک شده و این آمار با شناسایی موارد جدید مرتب نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به نقش شهدا در عرصه های مختلف جامعه، افزود: همه شهدا حق گردن ما دارند اما شهدای غریب در اسارت حق بیشتری بر گردن همه ما دارند و سختی بیشتری را نیز متحمل شده‌اند چراکه در طول دفاع مقدس بیش از ۵۵ هزار نفر از عراقی‌ها در اسارت ما بودند و ما با احترام و تکریم و مهمان نوازی خاص فرهنگ ایرانی و اسلامی خود با آنها رفتار کردیم و در نقطه مقابل ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از رزمندگان ما در سخت‌ترین شرایط به اسارت دشمن بعثی درآمده و متحمل سخت‌ترین شرایط بودند.

بنابه گفته این مقام مسئول، شهدای غریب برای دفاع از ناموس و کیان و ارزش‌ها و انقلاب در برابر دشمن مردانه ایستادند و شرایط فوق العاده سختی را در دوران اسارت متحمل شده و مرارت‌ها و رنجهای فراوانی را تحمل کردند و هرروز شکنجه شده و در معرض فشارهای روحی و جسمی قرار داشتند.

بیانی در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ، یادواره‌ شهدا باید حاوی دو پیام باشد؛ اول اینکه باید یادواره شهدا تلاش کند یاد و خاطر شهدا را زنده کند و دین و حقی که شهدا بر گردن ما دارند را بیان کند و مبادا روزمرگی‌ها مانع این مهم شود و دوم اینکه اجلاسیه و یادواره شهدا باید تلاش کند پیام شهدا را به مخاطبین منتقل کند که همان نماز اول وقت، احترام به بزرگترها و والدین، اطاعت از ولایت،  حفظ حجاب و حفظ وطن  و خلوص و ایمان است.

 پخش نماهنگ، اجرای سرود و برنامه‌های فرهنگی مختلف، سخنرانی جعفر زمردیان دبیرکل اجلاسیه شهدای غریب در اسارت و بدرقه زوار اربعین از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با حضور مسوولان و مدیران دستگاه‌های مختلف و خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان سرافراز برپا شد.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار