دبیرجشنواره تئاتر مقاومت در قزوین مطرح کرد؛

تلاش برای رفع موانع در تولید آثار نمایشی حوزه مقاومت/ یک درخواست مهم از مدیران استانی

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در ادامه دیدار‌های خود با هنرمندان فعال عرصه تئاتر مقاومت استان‌ها با فعالان و مدیران فرهنگی استان قزوین دیدار و از تلاش خود برای رفع موانع تولید در آثار نمایشی با موضوع مقاومت سخن گفت.
کد خبر: ۶۸۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ - 12August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، محمد کاظم‌تبار دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در ادامه دیدار‌های خود با هنرمندان فعال عرصه تئاتر مقاومت استان‌ها ضمن گفتگو با فعالان تئاتر مقاومت استان قزوین با حسن براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز دیدار کرد. 

تلاش برای رفع موانع در تولید آثار نمایشی حوزه مقاومت/ یک درخواست مهم از مدیران استانی

کاظم تبار در این دیدار گفت: همان طور که در فراخوان جشنواره نوزدهم روی آن تاکید داریم، در این دوره سعی شده برای حمایت از اجرای نمایش در استان‌ها، پانزده شب اجرای نمایش با حمایت نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، در استان محل سکونت گروه برگزیده روی صحنه رود، ازطرفی درهربخش کمک هزینه هایی پرداخت و تمام عواید حاصل از فروش بلیت اجرای عموم نیز به گروه نمایشی تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره برگزاری دوره نوزدهم جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در بخش‌های «نمایش صحنه ای»، «سردارآسمانی تئاتر خیابانی»، «نمایشنامه نویسی» و «سمینار علمی پژوهشی» توضیح داد: در این دوره از جشنواره کارگاه‌های تخصصی نمایش خیابانی برگزار می‌شود که آثار تولیدی این کارگاه‌ها به صورت مستقیم راهی بخش «سردار آسمانی» می‌شوند. در این چارچوب علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام به سامانه اینترنتی جشنواره مراجعه کنند.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت با اشاره به جایزه ویژه این جشنواره نیز توضیح داد: به بهترین نمایش در بخش صحنه‌ای و خیابانی با موضوع غزه یک جایزه با عنوان «جایزه ویژه شهید اسماعیل هنیه» اهدا خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه با توجه به زمان اندک باقی مانده برای ثبت نام، هنرمندانی که می‌خواهند با موضوعات مرتبط با مردم مظلوم فلسطین و شهید هنیه نمایش صحنه‌ای تولید کنند، می‌توانند با ارائه طرح نمایشی ثبت نام کنند؛ بنابراین نیاز به ارسال متن کامل در صورت عدم نگارش آن نیست. 

 کاظم تبار در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از مدیران حوزه فرهنگ و هنر استان‌ها به ویژه در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر حوزه هنری در حمایت از تولیدات نمایشی مرتبط با حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: تمام تلاش دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح براین است تا بتوانیم با تمام توان و تلاش در رفع موانع و مشکلات مربوط به تولید تئاتر درحوزه‌های «تئاتر انقلاب»، «تئاتر دفاع مقدس» و «تئاتر مقاومت» اقداماتی را در حد مقدورات و امکاناتی که داریم انجام دهیم. شرایطی که بی تردید مستلزم همکاری همه جانبه نهاد‌های مرتبط با جریان هنر مقاومت است. مسیری که بنده از همه مدیران استانی درخواست دارم در این زمینه همکاری‌های خود را استمرار بخشند تا ما هم در حوزه ارتقای کیفیت و هم در حوزه افزایش مخاطب شاهد اتفاقات مثبتی باشیم. 

 وی تسهیل در صدور مجوز اجرا‌های جشنواره از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اختصاص سالن برای اجرای نمایش‌ها و بیلبورد‌های شهری جهت تبلیغات مربوطه از سوی شهرداری‌ها را مسئله‌ای مهم ارزیابی کرد و گفت: هر چه قدر مدیران ارشد فرهنگی و مسوولان ذیربط در هر استان پای کار جشنواره باشند، در اصل پای کار هنرمندان استان خود بوده اند.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در بخش پایانی صحبت‌های خود ضمن قدردانی از هنرمندان نسل‌های مختلف تئاتر استان قزوین از آنها درخواست کرد تا با اتکا به ظرفیت‌های ارزشمندی که در این استان به واسطه شهیدان و ایثارگران گرانقدر وجود دارد، اقدام به تولید آثار نمایشی در این استان کنند. 

قدردانی ستاد برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت از هنرمندان پیشکسوت تئاتر استان‌ها به رسم برگزاری سفر‌های استانی هفته اخیر، بخش دیگری از این برنامه بود که در این چارچوب دبیرنوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به نمایندگی از ستاد جشنواره و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از اسدالله دوستی هنرمند پیشکسوت استان قزوین به پاس حضور فعال در آثار نمایشی مرتبط با تئاتر انقلاب و دفاع مقدس قدردانی به عمل آورد. 

 براساس این گزارش زرآبادی نماینده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر استان قزوین و کارشناس فرهنگی ادارکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعیدپورایمانی مسوول مجموعه تئاترشهر، محمد کشاورز مسوول بسیج هنرمندان استان قزوین، محمدی نماینده معاونت فرهنگی سپاه قزوین از جمله افرادی بودند که در این جلسه حضور پیدا کرده و به ارائه نقطه نظارت و پیشنهادات خود برای برگزاری هرچه موثرتر جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پرداختند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم تبار در تهران و شهر‌های مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده خواهد بود.

 علاقه‌مندان برای دریافت تازه‌ترین اخبار این رویداد می‌توانند به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.moghavemattheater.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار