امنیت مهمترین فاکتور توسعه گردشگری؛

وجود یک‌هزار و ۶۹۳ اثر غیرمنقول در سیستان و بلوچستان

امنیت در حالی یکی از مهمترین فاکتور‌ها و عوامل تاثیرگذار در توسعه گردشگری برای هر مقصدی به شمار می‌رود که سیستان و بلوچستان دارای ابنیه‌ها و محوطه‌های تاریخی بسیار متعددی بوده و یک‌هزار و ۶۹۳ اثر غیرمنقول را در دل خود جای داده است.
کد خبر: ۶۸۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 12August 2024

وجود یک‌هزار و ۶۹۳ اثر غیرمنقول در سیستان و بلوچستانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، صنعت گردشگری و توریسم جزو صنایع سودآور به شمار می‌آید، به طوریکه منبع درآمد اصلی برخی کشورها، فعالیت‌های گردشگری و توریسم است، از سویی چند دهه‌ای است که شاهد رشد صنعت گردشگری در همه جای دنیا هستیم.

پتانسیل‌های جدید و نوآورانه گردشگری، موضوعی است که ساکنان بومی و محلی هر منطقه بهتر از هر کس دیگری می‌شناسند، همین ساکنانند که با معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی مناطق زندگی اطراف خود، مسوولان محلی را برای سرمایه‌گذاری گردشگری تشویق و ترغیب می‌کنند.

مدتهاست که از صنعت گردشگری به عنوان یکی از منابع اصلی درآمدی کشورها یاد می‌شود که با داشتن قدرت بالا در خلق ثروت و اعتبار اجتماعی می‌تواند یک منطقه را به بهترین و مثبت ترین نحو متحول کند و همه کشورها نیز بر روی آن تمرکز ویژه‌ای کرده و برنامه‌ریزی های کوتاه و بلندمدتی را تدوین کرده‌اند.

در کلام کارشنان از گردشگری به عنوان یک "صنعت ترسو" یاد می‌شود که با وقوع مسائل مختلف به راحتی دگرگون شده و دست خوش خدشه می شود که در این میان می توان به نقش مستقیم امنیت در تقویت گردشگری پی برد.

زمانی که گردشگر یک منطقه را به عنوان استان مقصد سفر خود انتخاب می کند علاوه بر بررسی زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی گردشگری، نگاهی ویژه به امنیت خود و خانواده‌اش دارد که خوشبختانه ایران اسلامی در جای جای آن به لحاظ تامین امنیت گردشگران در بالاترین سطح قرار دارد.

سیستان و بلوچستان یکی از مناطقی است که برخی جریانات معارض و معاند با مانورهای رسانه ای و عملیات های روانی متعدد در فضای مجازی قصد دارند از آن به عنوان یک استان ناامن قلمداد کنند تا جاذبه های بکر و بی نظیر این منطقه مغفول بماند اما علیرغم تمامی این اقدامات پلید، سیستان وبلوچستان در نوروز ۱۴۰۳ از سوی مقام عالی وزارت به عنوان پدیده گردشگری کشور معرفی شد.

این نامگذاری و معرفی پدیده بودن موجب شد تا نگاه‌های گردشگران بیشتر به سیستان و بلوچستان جلب شود و نهادهای حاکمیتی نیز برنامه ریزی های خود برای فراهم کردن زیرساخت‌ها را تسریع دهند.

امنیت مساله مهمی برای انتخاب یک مقصد گردشگری

یکی از فعالان و راهنمایان گردشگری در حوزه سیستان و بلوچستان بیان داشت: مردم ایران اسلامی تمایل و علاقه زیادی دارند تا جنوب شرق کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند و همواره نیز درخواست تورهای زیادی برای این استان داریم.

محمد شریعتی افزود: یکی از جاذبه های اصلی سیستان وبلوچستان داشتن مردمانی خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز است که مورد توجه همه گردشگران قرار می گیرد؛ اما ضرورت دارد تا هم زیرساخت های گردشگری استان تقویت شود و هم فعالان صنعت گردشگری این استان آموزش‌های علمی و به روز این حوزه را فرا بگیرند.

وی ادامه داد: امنیت مساله مهمی برای انتخاب یک مقصد گردشگری است که طی سال‌های گذشته این مهم در سیستان وبلوچستان تامین شده و در صورتی که زیرساخت ها و آموزش های لازم نیز تکمیل و بروز شود به طور حتم این استان در زمره استان های شاخص گردشگری در سطح ملی و بین المللی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار