مهمترین نیاز ایثارگران که توجه ویژه سعید اوحدی را می‌طلبد

مراسم تودیع امیرحسین قاضی‌زاده رییس سابق و معارفه سعید اوحدی رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در ساختمان بنیاد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹ - 12August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تودیع امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس سابق و معارفه سعید اوحدی رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در ساختمان بنیاد برگزار خواهد شد.

مهمترین نیاز ایثارگران که توجه ویژه سعید اوحدی را می‌طلبد

اوحدی که پیش از این سابقه مدیریت در این نهاد انقلابی را از خرداد سال ۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ داشت توانست رضایتمندی جامعه هدف را تا حدود زیادی به دست آورد. 

حالا او پس از انجام این مراسم و با حکم رئیس جمهور رسما کار خود را مجدد در بنیاد شهید و امور ایثارگران از سر خواهد گرفت. اما در ادامه اشاره‌ای می‌کنیم به مهمترین نیاز‌های خانواده ایثاگران که انتظار می‌رود اوحدی در شروع کارش بیش از همه به آن توجه کند. 

یکی از مهمترین درخواست‌ها و نیاز‌های ایثارگران و خصوصا جانبازان ثبات در ارائه خدمات درمانی و بیمه است. موضوعی که در دوره اول ریاست اوحدی در بنیاد تا حدود زیادی حل شد، اما مجدد در اواخر دوره ریاست قاضی زاده هاشمی گریبان جامعه هدف را گرفت. 

یکی دیگر از درخواست‌های مهم مشمولان ایثارگر اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی است که اجرای آن تا حد زیادی دغدغه شغلی جامعه هدف را رفع می‌کند. قانونی که با پیگیری‌های بنیاد شهید در دوره اول سعید اوحدی پس از ۱۰ سال بالاخره اجرا شد، اما عمرش به دو سال نکشید و دوباره در سال ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس تصمیم به توقف اجرای این قانون گرفتند. 

موضوع مهم دیگری که توجه به آن می‌تواند در این روز‌های سخت اقتصادی کمک حال ایثارگران باشد توجه به موضوع مسکن است. تأمین مسکن خصوصا برای آن دسته از ایثارگران که توان خرید آن را ندارند می‌تواند مشکلات بزرگ و زیادی را ایجاد کند. 

تأمین دارو یکی از دغدغه‌هایی بسیار مهم جانبازان است که در دولت شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به آن شد، اما هنوز کمبود‌هایی در این موضوع به چشم می‌خورد. کمبود دارو می‌تواند با جان یک جانباز خصوصا جانبازان صعب العلاج بازی کند. 

البته نیاز‌های اساسی جامعه هدف در این چند مورد خلاصه نمی‌شود، اما شاید بتوان گفت مهمترین آنها همین چند موردی است که مطرح شد و ایثارگران امیدوارند با تغییر در مدیریت بنیاد شهید این موارد بیش از پیش پیگیری و مشکلاتش حل شود. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار