مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح کرد؛

اهمیت روایت انسان‌رسانه‌ها از دفاع مقدس/ به‌دنبال شناساندن قله‌های انسانی دفاع مقدس هستیم

سردار ادیبی روایت انسان‌رسانه‌ها از دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس امروز نقش انسان رسانه‌ها را دارند و پل ارتباطی بین حوادث دوران دفاع مقدس با نسل امروز هستند.
کد خبر: ۶۸۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ - 12August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم گرامی‌داشت روز خبرنگار صبح امروز (دوشنبه) با حضور سردار «نادر ادیبی» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع مدیران، سردبیران و خبرنگاران رسانه‌ها در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

اهمیت روایت انسان‌رسانه‌ها از دفاع مقدس/ موزه یک رسانه است

سردار ادیبی در این نشست صمیمی با بیان اینکه شهدا باعث شدند انقلاب اسلامی تحکیم پیدا کند، عنوان کرد: اهالی رسانه و خبرنگاران رسالت بزرگی برعهده دارند؛ ما در این موزه یک رسانه هستیم، چون انعکاس دهنده اتفاقات دوران مهم دفاع مقدس به نسل فعلی و بعدی خواهیم بود.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روایت رزمندگان به‌عنوان انسان رسانه‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس امروز نقش انسان رسانه‌ها را دارند و پل ارتباطی بین حوادث دوران دفاع مقدس هستند و در این مسیر استفاده از ابراز هنر و رسانه مهم است. در این مسیر بهره‌گیری از ابراز‌های جدید برای انتقال این مفاهیم مهم و ضروری است که باید تجهیز به آن باشیم. 

وی به تشریح فعالیت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: تمام تلاش ما در موزه برای این است که جوانان را برای اعتلای کشور و پرچم پرافتخارمان با رشادت‌هایی که صورت گرفته است، آشنا کنیم تا بتوانیم نسل‌ها متوجه این مجاهدت‌ها باشند. ایجاد شناخت قله‌های انسانی دفاع مقدس که در این بستر بزرگ تربیت شده‌اند، اتفاق مهمی است که در موزه با دنبال تحقق آن هستیم.

سردار ادیبی به ذکر خاطراتی از عملیات والفجر ۸ به عنوان یک عملیات بزرگ و سخت پرداخت و افزود: بیان خاطرات دفاع مقدس یک اتفاق مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اهمت آن فرمودند، «بیان خاطرات دفاع نقدس همانند تزریق بتن به پایه‌های انقلاب است».

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پاسخ به سوالی درخصوص فعالیت‌های خلاقانه این موزه برای نسل جوان گفت: دفاع مقدس ابعاد مهم و متعددی دارد که پرداختن به آن نیازمند کارگروه‌های ویژه است که یکی از این لایحه‌ها نقش زنان و مادران است. در دفاع مقدس سلسله اتفاقاتی افتاده که از خانه‌های مردم شروع شده است و نمونه آن نقش مادران شهداست. مادران ایران در پیروزی دفاع مقدس مهم‌ترین نقش را داشته‌اند که رهبری فرمودند «اگر صبر این مادران نبود، چشمه‌های شهادت خشکیده می‌خشکیده می‌شد»؛ لذا ما برای پرداختن به این بخش مهم و نایده جنگ اتفاقات جدیدی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در آینده درباره آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

در بخش دیگر این مراسم، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش خبرنگاران و اهالی رسانه در پویایی جامعه را مهم دانست و گفت: نقش اهالی رسانه در کشور تعیین کننده و موجب پویایی است؛ با وجود مشکلات و موانع مختلفی که در راه اطلاع‌رسانی وجود دارد، اما ایستادگی اهالی رسانه در کشورمان برای اعتلای فرهنگ وجود دارد. 

وی آزادی بیان، دموکراسی و حقوق بشر غربی را یک شعار توخالی دانست و ادامه داد: غربی‌ها حرف از آزادی بیان می‌زنند، اما آنگاه که یک عکس مخالف با اهداف آنها در شبکه‌های اجتماعی پخش شود مانع آن می‌شوند. آنها مدعی حقوق بشر هستند، اما ۴۰ هزار زن و کودک و بی‌گناه را در غزه قتل‌عام می‌کنند؛ از دموکراسی حرف می‌زنند و علیه انتخابات آزاد در ایران فعالیت می‌کنند و تمام این‌ها مصدایق نقض شعار‌های آنهاست.

در ادامه این مراسم نقطه نظرات مدیران، دبیران و خبرنگاران رسانه‌ها درخصوص فعالیت‌های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مطرح شد و سپس مراسم تجلیل از فعالین رسانه‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار