وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

اسرائیل دلیل تاخیر در توافق است

«یوآو گالانت» در اظهاراتی رسماً اعتراف کرد که این رژیم دلیل تاخیر در امضای توافقنامه آتش‌بس و تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است.
کد خبر: ۶۸۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳ - 12August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس به نقل از شبکه الجزیره، در شرایطی که مقامات کابینه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس را مقصر ناکام ماندن در دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا جلوه دهند، «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم امروز اعتراف کرد: اسرائیل دلیل تأخیر در انعقاد معامله تبادل اسرا است و صحبت از پیروزی مطلق هذیان گویی است.

اسرائیل دلیل تاخیر در توافق است

وی همچنین گفت: تهدید‌های ایران و حزب الله هر لحظه می‌تواند به واقعیت تبدیل شود و ما باید برای هر گونه تشدید تنش آماده شویم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: باید با فشار نظامی شرایطی را برای بازگشت افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در غزه) ایجاد کنیم.

این اظهارات گالانت و اعتراف رسمی او به مقصر بودن رژیم صهیونیستی در توافق آتش‌بس در نوار غزه، خشم و عصبانیت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را به همراه داشت.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: گالانت روایت ضداسرائیلی را می‌پذیرد و به شانس دستیابی به توافق برای آزادی اسرا آسیب می‌رساند. گالانت باید به یحیی السنوار حمله می‌کرد که از اعزام هیاتی به مذاکره امتناع می‌ورزد و مانع تکمیل توافق شده است.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که اختلاف بین نتانیاهو و رؤسای سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به «موساد» بر سر مذاکرات غیرمستقیم با مقاومت فلسطین برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران وجود دارد.

بر اساس این گزارش، اختلاف بین نتانیاهو و روسای موساد و شاباک موید این امر است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع توافق با گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه است.

پیشتر نیز روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» به نقل از منابع آگاه خود بدون ذکر نام، نوشته بود: بنیامین نتانیاهو خواهان برکناری یوآو گالانت است و مشورت‌های محرمانه‌ای را در این راستا انجام داده است، اما جرأت انجام این کار را ندارد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار