دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴

باید بپذیریم که ورزش و ورزشکاران بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنیم در سیاست و فرهنگ کشورها نقش دارند و می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها فرهنگ‌سازی کنند.
کد خبر: ۶۸۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸ - 13August 2024

گروه فرهنگ دفاع‌پرس- فرشته حاجی‌زاده؛ المپیک ۲۰۲۴پاریس با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت به پایان رسید اما در این بین اتفاقاتی در این میتینگ بین‌المللی ورزشی به وقوع پیوست که نقش بسیار زیادی در امر فرهنگ و سیاست کشورهای شرکت کننده داشت.

اسراییل به عنوان یک کشور منفور و کودک‌کش در نظر مردم دنیا در این المپیک حضور داشت و در عین حال فلسطین نیز به عنوان کشور نماد مقاومت هم با ورزشکارانی به این پیکار بزرگ آمده بود این در حالی است که کمیته بین‌المللی المپیک به کشور فرانسه اجازه حضور ورزشکاران روسیه به دلیل شرایط جنگی و سیاسی و بین المللی در منطقه را در این المپیک نداده بودند و این مسئله مطرح می‌شود که با این تفاسیر اسراییل چطور مجوز حضور در المپیک را گرفت.

بازی‌های المپیک امسال به‌دلیل جنگ بی‌وقفه‌ و کشتار و نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌راه انداخته است، هدف اعتراضات گسترده در المپیک قرار داشت، ورزشکاران اسراییلی روزهای سخت و پر التهابی را در المپیک سپری کردند و با بیشترین اضطراب ممکن پا به این عرصه گذاشتند از ابتدای ورود و در افتتاحیه نیز خشم و انزجار عموم مردم را نسبت به خود مشاهده کردند.

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین در مسابقات المپیک بوکس

 در هر مسابقه‌ای که بازیکنی از رژیم صهیونیستی در آن حضور داشت تماشاگران با حضور در سالن برگزاری مسابقه با بلند کردن پرچم فلسطین ورزشکار اسرائیلی را «هو» می‌کردند.

در طول مسابقات نیز بسیاری از ورزشکاران از مبارزه و پیکار و مسابقه دادن با انها امتناع کردند و حاضر نشدند حتی در المپیک که بزرگترین آورده ممکن را برای آنها میتوانست داشته باشد پا روی اعتقادات خود بگذارند.

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴رضوان مسعود ادریس جودوکار الجزایری با حریف اسرائیلی روبرو نشد

 

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴«فتحی نورین» جودوکار الجزایری به منظور روبه‌رو نشدن با نماینده رژیم صهیونیستی از حضور در مسابقات جودوی بازی‌های المپیک انصراف داد

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴
یازان البواب شناگر فلسطینی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نماد پرچم فلسطین

از سوی دیگر گزارش‌های زیادی هویت بسیاری از ورزشکاران صهیونیست را افشا کرد و اینجا بود که مردم فرانسه هم و خواستار اخراج آنها از المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند. منابعی در پلیس فرانسه نیز گزارش دادند که پس از افشای این داده‌ها، با اداره مبارزه با جرایم سایبری فرانسه تماس گرفته شد تا این اطلاعات از پلتفرم‌های مربوطه حذف شوند.

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴مردم در اعتراض به حضور اسرائیل در بازی های المپیک 2024، پرچم فلسطین رو بر روی نماد المپیک نصب کردند

المپیک پاریس برای صهیونیست ها از امنیت و آسایش برخوردار نبود به طوری که حتی مقر ورزشکاران این رژیم از دیگر ورزشکاران کشورهای دیگر به دلایل امنیتی جدا شده بود.

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴تظاهرات مردم پاریس در مقابل مقر کمیته المپیک پاریس برای تحریم اسرائیل از بازی‌های المپیک

اسراییل چه بخواهد و چه نخواهد انزجار و نفرت عمومی مردم دنیا را برای خود به ارمغان آورده و مردم دنیا دیگر تاب و توان دیدن اینهمه جنایت را ندارند و آنها هیچ رسمیتی برای رژیم صهیونیستی قائل نیستند و در همه جا و همه زمینه ها خشم خود را نسبت به این موضوع اعلام می‌دارند.

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴زینب نوروزی ورزشکار قایقرانی رویینگ ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با پرچم همبستگی ایران و فلسطین ظاهر شد

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴
آخرین مدال ایران در المپیک پاریس با پرچم فلسطین

و در این بین ورزشکاران سهم بیشتری در القای فرهنگ مقاومت خواهند داشت و در این المپیک هم بسیاری از ورزشکاران از کشورهای مختلف این امر مهم را با حمایت خود از فلسطین و غزه به جهانیان نشان دادند.

نقش حمایت از مقاومت و فلسطین در المپیک ۲۰۲۴قدردانی فلسطینی‌ها از حمایت‌ها در المپیک

مردم غزه و قلسطین نیز همواره از این حمایت‌ها از سرتاسر دنیا انرژی مضاعف خواهند گرفت برای ادامه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و همیشه قدردان همه حامیان مقاومت بوده‌اند.

انتهای پیام/ 801

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار