سرپرست وزارت امور خارجه:

مقاومت جهانی به حقیقت غیرقابل انکار تبدیل شده است

باقری با بیان اینکه مقاومت جهانی به حقیقت غیرقابل انکار تبدیل شده است، گفت: مقاومت در فلسطین مقاومت در برابر تجاوز و جنایت‌هایی است که غربی‌ها آن را حمایت، هدایت و پشتیبانی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸ - 13August 2024
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، «علی باقری‌کنی» سرپرست وزارت امور خارجه در مراسم بزرگداشت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس که امروز (سه‌شنبه) در وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: امروز در تقویم ایران به‌مناسبت پایان جنگ ۳۳ روزه به نام روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده که این تقارن پیام دارد و آن پیام زنده بودن مقاومت اسلامی است.
 
مقاومت جهانی به حقیقت غیرقابل انکار تبدیل شده است

سرپرست وزارت امور خارجه با بیان اینکه زنده بودن مقاومت به سربلند بودن پرچم مقاومت اسلامی بستگی دارد، ادامه داد: از دست دادن افرادی، چون شهید هنیه خسارت بزرگی است؛ اما خون پاک این شهید عزیز موجب شد که آرمان مقاومت و فلسطین بیش از گذشته در فلسطین، منطقه و جهان بالنده‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: ملت‌های منطقه و مردم دنیا نزدیک به ۸ دهه است که با پدیده‌ای سرشار از جنایت در فلسطین مواجه هستند. این پدیده موجب اشغال این سرزمین شده و اخراج مردمان آن از سرزمین خود شده و آنهایی که باقی ماندند با سخت‌ترین فشار‌ها و سختی‌ها روبرو هستند.

باقری اضافه کرد: این رژیم در ۸ دهه اخیر از هیج جنایت و ظلمی فروگذار نکرده است. شاید هیچ جنایتی نباشد که در کارنامه این رژیم منحوس دیده نشود.

سرپرست وزارت امور خارجه یادآور شد: ملت فلسطین در مواجه با این موجودیت شرور از همه موجودیت خود استفاده کرده است. البته همه مسئله این نیست، بلکه دنیای غرب با همه توان و هویت خود برای پشتیبانی از این موجود شرور به میدان آمده است.

وی عنوان کرد: آن چیزی که غربی‌ها با حمایت و پشتیبانی آمریکا در فلسطین انجام می‌دهند، مبارزه و مقابله با هویت انسانی مردم فلسطین است و اگر بخواهند هویت داشته باشند مجازات می‌شوند و نمونه این مجازات جنگ ۱۰ ماهه غزه است.

باقری تصریح کرد: غربی‌ها با تمام وجود و توان به میدان آمدند تا از این موجودیت شرور دفاع کنند و حفظ این موجودیت برای آنها یک اصل و اساس است. بر همین اساس هم وقتی به سیاست‌های آمریکا نگاه می‌کنید به خوبی به این موضوع پی می‌برید.

سرپرست وزارت امور خارجه افزود: صهیونیست‌ها در طول ۱۰ ماه هیچ هدف نظامی را تعقیب نکردند. چون در غزه فقط انسان و اماکن غیرنظامی و بهداشتی درمانی و مذهبی وجود دارد. آخرین جنایت آنها هم بمباران مدرسه‌ای در زمان نماز صبح بود. نه تنها آن‌ها را به شهادت رسانده بلکه آنها را قطعه قطعه کرده است.

وی ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی خیلی از محاسبات را در دنیا تغییر داد و متحول کرد. یکی از این تغییرات تبدیل جهان مقاومت و مقاومت جهانی بود. در جهان از مقاومت به عنوان یک روش و راه حل یاد می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: هویت جهان مقاومت یک هویت تثبیت شده و مستحکم است و تبدیل جهان مقاومت به مقاومت جهانی عرصه‌های بین‌المللی را در اختیار خودش گرفته است. همچنین توانسته در میان افکار عمومی جایگاه مستحکمی پیدا کند.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: با اطمینان می‌توانیم تاکید کنیم که مقاومت جهانی امروز به یک حقیقت غیرقابل انکار تبدیل شده است و طرف مقابل ملت‌ها باید بدانند که بازگشت به قبل ممکن نیست و باید این وضعیت را بپذیرند.

انتهای پیام/ ۱۳۴
نظر شما
پربیننده ها