تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع):

ایجاد تشکل اعتاب مقدسه جهان اسلام یک ضرورت است

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر گفت: نشست و هم‌اندیشی اعتاب مقدسه از ابتدا با هدف ایجاد یک تشکل بین‌المللی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حرم‌های مطهر در سطح جهان اسلام پی‌ریزی شد، اما آنگونه که باید ادامه نیافت؛ از این رو می‌توان تقویت و بهبود ارتباط و ایجاد تشکل اعتاب مقدسه جهان اسلام را به‌عنوان یکی از راهبرد‌های مهم مد نظر قرار داد.
کد خبر: ۶۸۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵ - 13August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، چهل‌و‌هشتمین نشست کمیته نمایندگان آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و با حضور نمایندگان بقاع متبرکه ایران اسلامی برگزار شد.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «سید علی قاضی عسکر» تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، نمایندگان اعتاب مقدسه از آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها)، آستان مقدس حضرت احمدبن موسی (علیهما‌السلام) (شاهچراغ)، مسجد مقدس جمکران، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان میهمان مدعو برگزار شد.

ایجاد تشکل اعتاب مقدسه جهان اسلام یک ضرورت است

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ضمن خیر مقدم به حاضرین با تاکید بر لزوم دوری از امور تشریفاتی و پرداختن به جنبه‌های کیفی در مجموعه فعالیت‌های اعتاب مقدسه تصریح کرد: به همت حرم‌های مطهر کشور، در چند سال گذشته جلسات و نشست‌های هم اندیشی اعتاب مقدسه ایران اسلامی شکل گرفت و فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی مناسبی در حوزه‌های گوناگون با همکاری تمامی اعتاب صورت پذیرفته است.

وی افزود: نشست و هم‌اندیشی اعتاب مقدسه از ابتدا با هدف ایجاد یک تشکل بین‌المللی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حرم‌های مطهر در سطح جهان اسلام پی‌ریزی شد، اما آنگونه که باید ادامه نیافت؛ از این رو می‌توان تقویت و بهبود ارتباط و ایجاد تشکل اعتاب مقدسه جهان اسلام را به‌عنوان یکی از راهبرد‌های مهم مد نظر قرار داد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با تاکید بر برگزاری هرچه منسجم‌تر جلسات هم اندیشی اعتاب مقدسه ایران اسلامی، اظهار داشت: شایسته است، پیش نویس طرح‌های جدید و در دست تدوین از جمله سند ملی زیارت در جلسات آتی تولیت حرم‌های مقدس مطرح و با همکاری تمام حرم‌های مطهر کشور در اسرع وقت به نتیجه رسیده و اجرایی شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار