مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گیلان:

جبهه مقاومت با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس، قوی‌تر شدند

سرهنگ «حبیبی» گفت: گروه‌های مقاومت که امروز مقابل دشمنانِ اسلام ایستاده‌اند در واقع توسط امثال شهید چمران‌ها پایه‌گذاری شدند و این گروه‌ها امروز با بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس، مقاوم و قوی‌تر شدند.
کد خبر: ۶۸۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴ - 13August 2024

جبهه مقاومت با بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس، قوی‌تر شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره هنری فانوس (ویژه آثار هنری موضوعات دفاع مقدس و مقاومت) و تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، دوران دفاع مقدس را دورانِ ماندگار و نورانی دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از محتوا و تولیدات فاخر هنرمندان در این حوزه قدردانی کردند، اما تاکید داشتند که کافی نیست و هنوز جای کار بسیار در این حوزه وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاورد‌ها و ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده تصریح کرد: در بسیاری از آثار تولیدی فقط صحنه‌های خط مقدم به نمایش گذاشته می‌شود در حالی‌که آن دوران باید از ابعاد مختلف مورد بررسی و به نسل جدید معرفی شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، تاب‌آوری مردم در جنگ هشت ساله، کمک به رزمندگان اسلام و وحدت و انسجام آن دوران از دیگر صحنه‌های شاخص و زیبایی است که باید به خوبی تبیین شود.

حبیبی با بیان اینکه آن روز کسی به منافع حزبی و شخصی خود نمی‌اندیشید بلکه همه تلاششان در راستای استقلال و منفعت کشور بود و مقابل دشمن می‌ایستادند خاطرنشان کرد: امروز به آن وحدت و انسجام بیش از گذشته نیاز داریم البته جلوه‌ای از این وحدت و همدلی را در انتخابات اخیر دیدیم.

وی سبک زندگی شهدا و خانواده‌های معزز شهدا را الگوی موفقی برای جامعه دانست و ابراز کرد: تلاش هنرمندان و به کارگیری ابزار هنر باعث باز ماندنِ پرونده دفاع مقدس در ابعاد مختلف شد و ما معتقدیم دوران دفاع مقدس موجب رشد و ارتقاء فرهنگ و ادبیات ایران شد و امروز آثار این بخش جزو پرمخاطب‌ترین آثار هستند که نشان می‌دهد ابعاد و اتفاقات دفاع مقدس هنوز برای مردم جذاب است.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان، گروه‌های مقاومت که امروز مقابل دشمنانِ اسلام ایستاده‌اند در واقع توسط امثال شهید چمران‌ها پایه‌گذاری شدند و این گروه‌ها امروز با بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس، مقاوم و قوی‌تر شدند.

حبیبی گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند که با حذف فیزیکی و به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت می‌تواند از عظمت مقاومت و نقش‌آفرینی رزمندگان و فرماندهان مقاومت بکاهد در حالی‌که خط مبارزه ادامه دارد و خون شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و هنیه قوی‌تر و پرثمرتر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار