سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تقدیر شدند

در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان از سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان، تقدیر و نقطه نظرات آنان شنیده شد.
کد خبر: ۶۸۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ - 13August 2024

سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان تقدیر شدندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در نشست گردهمایی و تقدیر از سمن‌های فعال استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، ضمن گرامیداشت روز تشکل‌های مردم نهاد، اظهار داشت: سمن‌ها، حلقه‌ میانی مردم و حاکمیت هستند.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد مسائل مردم را در مجامع حاکمیت مطرح و در رفع چالش‌های جامعه به حاکمیت کمک می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن اشاره به اینکه نخستین مأموریت سازمان‌های مردم نهاد شناخت دقیق مسائل است، بیان کرد: در شناخت مسئله به محتوای مناسبی نیاز است که در این خصوص ستاد مبارزه با مواد مخدر استان می‌تواند نقش‌آفرینی کند و در توانمند سازی سمن‌ها فعال باشد.

جان‌نثاری ادامه داد: سازمان مردم نهاد خوب سازمانی است که علاوه بر شناخت مسائل، راهکار علمی و تخصصی ارائه دهد و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه از افراد اندیشمند و متخصص مشاوره دریافت کند.

وی با تأکید بر شناساندن توانمندی‌های سمن‌ها به دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز جامعه، گفت: دستگاه‌های مختلف بایستی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند و البته این سمن‌‌ها هستند که می‌توانند استعداد و ظرفیت‌های خود را به دستگاه‌ها معرفی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تأکید کرد: تنها با امید است که می‌توان یک سازمان را هدایت کرد و به نتیجه رسید، پس سمن‌ها امید را سرلوحه امور خود قرار دهند.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهادی داریم که کارهای بزرگی انجام دادند که یک اداره کل از انجام آن عاجز بوده است، پس توانایی‌های خود را به خوبی بشناسید و در راستای اعتلای جامعه گام بردارید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در حوزه مواد مخدر و مخصوصاً پیشگیری هیچ‌ چاره‌ای نداریم جز اینکه از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.

جان‌نثاری افزود: در دولت سیزدهم ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ سه برابر افزایش یافت، بر این باور هستیم که فرد مبتلا به مواد مخدر بیمار است از این رو نباید به او نگاه تحقیرآمیز شود بلکه ضروری است با روشی علمی و تخصصی به جامعه بازگردانده شود.

وی در پایان اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد استان تجارب موفق خود را به اداره کل امور اجتماعی استانداری اصفهان منعکس کنند تا در سایر شهرستان‌ها و شهرهای استان نیز ملاک عمل قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار