رئیس‌جمهور:

وفاق ملی مؤلفه‌ اساسی در فهرست وزرای دولت است

رئیس جمهور گفت: اگرچه ممکن است فهرست وزرای پیشنهادی برای عده‌ای ایده‌آل نباشد اما این فهرست براساس اعتقاد عمیق دولت چهاردهم به خرد جمعی، همفکری و تعامل با همه جریان‌های سیاسی تهیه شده است.
کد خبر: ۶۸۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ - 14August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌غربی و نیز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وفاق ملی و پرهیز مسئولان از اختلاف و چنددستگی را حلقه مفقوده حل مشکلات کشور دانست و بر تعامل، همفکری و هم‌افزایی دولت و مجلس برای رسیدن به راهکار علمی و اصولی حل مسائل کشور تأکید کرد.

وفاق ملی و پرهیز مسئولان از اختلاف و چنددستگی عامل حل مشکلات است

رئیس‌جمهور، وفاق ملی را از مؤلفه‌های اساسی در تهیه فهرست پیشنهادی وزرای کابینه دولت چهاردهم دانست و افزود: اگر چه ممکن است فهرست وزرای پیشنهادی برای عده‌ای ایده‌آل نباشد و انتقاداتی به آن وارد کنند، اما این فهرست بر اساس اعتقاد عمیق دولت چهاردهم به خرد جمعی، همفکری و تعامل با همه جریانات سیاسی تهیه شده و دلیل اینکه در این فهرست حتی اسامی افرادی که در انتخابات به نامزدهای رقیب رأی داده بودند نیز دیده می‌شود، همین اعتقاد عمیق به‌ضرورت وفاق ملی است.

پزشکیان با بیان اینکه تلاش خواهم کرد خدمتگزار صادقی برای مردم باشم و همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، فارغ از جنسیت، قومیت، مذهب و فرهنگ در تصمیم‌گیری و اجرا مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: از مردم بودن و با مردم بودن و حرکت در مسیر اجرای عدالت از ویژگی اساسی دولت چهاردهم است.

رئیس‌جمهور، توسعه تعاملات با همه کشورهای دنیا، به‌ویژه همسایگان را از اولویت‌های سیاست خارجی دولت چهاردهم برای پیشرفت کشور دانست و تصریح کرد: شرط موفقیت در تعامل با دنیا ایجاد وفاق و وحدت داخلی است.

انتهای پیام/381

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار