رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

الزامات مرزبانی زیستی در ایام اربعین باید به شکل دقیق اجرایی شود

سردار «جلالی» گفت: تمهیدات و اقدامات بهداشتی در زمینه مراسم راهپیمایی اربعین صورت گرفته و توافقاتی هم بین ایران و عراق انجام شده است که باید اجرای آن با قدرت پیگیری شود.
کد خبر: ۶۸۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۵ - 15August 2024

سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره اقدامات این سازمان در حوزه تهدیدات زیستی در هم‌افزایی با دستگاه‌های مختلف، اظهار داشت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در ساختار کلی و اساسنامه مصوب خود چند قرارگاه عملیاتی دارد که پدافند زیستی یکی از این قرارگاه‌های عملیاتی و راهبردی است. مأموریت این قرارگاه، سازماندهی، هدایت، راهبری و بسیج منابع ملی و استانی در زمینه مقابله با تهدیدات زیستی است که این اقدام با رصد، پایش و سایر اقدامات عملیاتی صورت می‌گیرد.

توافق ایران و عراق پیرامون تمهیدات و اقدامات بهداشتی در اربعین حسینی/ هدف قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل یکپارچگی بین همه دستگاه‌های اجرایی است

سردار جلالی ادامه داد: در دوران کرونا، نقش پدافند زیستی به خوبی جدی گرفته نشد، اما در دوران ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی، هماهنگی و هم‌افزایی‌ها به خوبی انجام شد و اقداماتی صورت گرفت. با تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، قوانین، الزامات و ضوابط ابلاغی این سازمان که از سوی رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ می‌شود، لازم‌الاجرا شده است و شاهد اقدامات خوبی به‌ویژه در حوزه پدافند زیستی هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و درباره تمهیدات پیش‌بینی‌شده در زمینه گفت: با توجه به اینکه در سفر معنوی اربعین شاهد جابه‌جایی انبوه جمعیت هستیم، لذا در این راستا تمهیدات و اقدامات بهداشتی، صورت گرفته و توافقاتی بین ایران و دولت عراق انجام شده است که باید اجرای آن با قدرت پیگیری شود. استفاده از لباس‌های آستین‌بلند و انجام اقداماتی برای جلوگیری از گزش پشه، از جمله الزامات بهداشتی است که باید انجام شود.

وی افزود: در خصوص زیرساخت‌های بهداشتی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است؛ همچنین در مسیر برگشت هم دستگاه‌های مسئول باید الزامات دیده‌بانی و مرزبانی زیستی را که پیشتر به آن‌ها ابلاغ شده است با دقت اجرایی کنند.

سردار جلالی در پایان درباره قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: هدف از این قانون که با هم‌افزایی مجلس و دولت به سرانجام رسید، ایجاد یکپارچگی بین همه دستگاه‌های اجرایی است. این قانون، مصوبات کمیته دائمی را برای همه دستگاه‌ها الزام‌آور کرده است.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار