آغاز ویژه برنامه‌های‌ کاروان اربعینی تماشاخانه‌های سیار کانون

سه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری هم‌زمان با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، از ۲۳ مرداد برنامه‌های متنوعی را در استان‌های مختلف اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ - 14August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سه تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری هم‌زمان با نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، از ۲۳ مرداد برنامه‌های متنوعی را در استان‌های مختلف اجرا می‌کنند. 

تماشاخانه سیار شماره ۱ کانون با حضور در استان‌های مرکزی، زنجان، همدان و با اجرای نمایش «مشک‌های خالی» به کارگردانی زهرا مریدی از ۲۵ مرداد تا ۴ شهریور ۱۴۰۳ به اجرای برنامه می‌پردازد.

همچنین تماشاخانه سیار شماره ۲ کانون با اجرای نمایش «بیرق سرخ» به کارگردانی صادق کیانی‌مقدم از ۲۴ مرداد تا ۴ شهریور به استان‌های گلستان، خراسان جنوبی و قم سفر می‌کند.

تماشاخانه سیار شماره ۳ کانون نیز از استان خراسان رضوی به سمت استان سیستان و بلوچستان می‌رود. این تماشاخانه از ۲۳ مرداد تا ۴ شهریور به دلیل حضور زائران پاکستانی در این مناطق و عدم تسلط آن‌ها به زبان فارسی، بیشتر از ظرفیت صوتی و بصری تماشاخانه استفاده خواهد کرد.

علاوه بر اجرای نمایش‌های آیینی ویژه اربعین، برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله قصه‌گویی، نقالی، پرده‌خوانی، مسابقه، معرفی کتاب و دل‌نوشته‌های حسینی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های تماشاخانه‌های سیار است.

شایان ذکر است پیشتر تماشاخانه سیار کانون با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای نمایش «مشک‌های خالی» ویژه برنامه مناسبتی اربعین را آغاز کرده بود.

آغاز ویژه برنامه‌های‌ کاروان اربعینی تماشاخانه‌های سیار کانون

تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر ساله با حضور در مرزهای ورودی کربلای معلی و عتبات عالیات، برنامه‌های فرهنگی برای بچه‌های حاضر در پیاده روی اجرا می‌کردند اما امسال بنابر تصمیم‌ ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تماشاخانه‌های سیار کانون با حضور در استان‌ها ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری خود را برای کودکان و نوجوانان جامانده از اربعین اجرا می‌کنند.

کودکان زائر اربعین نیز در نقاط مرزی در پایگاه‌های ثابتی که کانون در آن مناطق راه‌اندازی کرده است از برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار