مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اثرگذاری فعالیت‌ها را افزایش می‌دهد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: یکی از رویکردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ماموریتی مردمی‌سازی است؛ بر همین اساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی بویژه تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده و پیگیر این مهم است.
کد خبر: ۶۸۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰ - 14August 2024

خبر در حال ویرایش است/////به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، در راستای گسترش تعاملات و به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد دفاع مقدس در حوزه نشر ارزش‌های این حماسه جاوید، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» رئیس ستاد بزرگداشت شهدای ادوات استان‌های خراسان در مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: بحمدالله ستاد بزرگداشت شهدای ادوات استان‌های خراسان یک تشکل خودجوش، مردمی و خوداتکا است که منشا خدمات خوبی بوده که قابل تقدیر است.

وی افزود: یکی از رویکرد‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه ماموریتی مردمی‌سازی است؛ بر همین اساس استفاده از ظرفیت‌های مردمی بویژه تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس را در دستور کار قرار داده و پیگیر این مهم است.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و کارآمدی این دفاتر ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس که در مشهدالرضا مستقر هستند مایه چشم‌روشنی و نویدبخش تلاش‌های موثر بوده و هستند و برخی همچون ستاد بزرگداشت شهدای ادوات استان‌های خراسان در بین این تشکل‌ها شاخص هستند و نسبت به سایر تشکل‌ها برجستگی و پیش‌افتادگی دارند و کارکرد موفق آنها مشوق دیگر تشکل‌ها بوده و هست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: جهت‌گیری تشکل‌های مردم نهاد دفاع مقدس معطوف به رویکرد پیشکسوتانی است در این تشکل‌های عهده‌دار مسئولیت هستند؛ بر همین اساس برخی تشکل‌های مثل تشکل ادوات کارکرد پژوهشی و تحقیقاتی دارند که تالیف کتاب یکی از نتایج این کارکرد است و برخی هم با برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های مختلف در حوزه انسجام‌بخشی فعالیت دارند که همه آن‌ها مغتنم و ارزشمند است.

سردار یوسفعلی‌زاده با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارج نهادن به مجاهدت‌های شهدا، جامعه ایثارگری و پیشکسوتان ادوات یگان‌های رزم خراسان رضوی، بیان داشت: یکی از کارکرد‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه تشکل‌ها، تعمیم و تقویت اقدامات ابتکاری و خلاقانه است تا سایر تشکل‌ها در سایه ساماندهی و انسجام‌بخشی به اقدامات در حوزه‌های مختلف، موفق باشند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استفاده از ظرفیت‌ها است، خاطرنشان کرد: در موضوعاتی که ستاد بزرگداشت شهدای ادوات استان‌های خراسان نیاز به حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دارد دریغ نخواهیم کرد و تلاش داریم نقش هماهنگ‌کنندگی را در حوزه‌های مختلف ایفا کنیم.

در این ابتدای این نشست سردار نجاتی در سخنانی با اشاره به نحوه شکل‌گیری ستاد بزرگداشت شهدای ادوات استان‌های خراسان، بر نقش‌آفرینی متولیان حوزه دفاع مقدس و یگان‌های استان در ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی پیشکسوتان ادوات تاکید کرد.

همچنین حسن امیری دبیر ستاد بزرگداشت ۱۳۰۰ شهید ادوات استان‌های خراسان در سخنانی خواستار گسترش تعاملات دو مجموعه در راستای اجرای هرچه بهتر فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس شد.

در این نشست که سرهنگ «جواد شایان» مدیر پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، «محمدعلی فنایی» مدیر طرح و برنامه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و همچنین «علی آل‌سیدان» از پیشکسوتان دفاع مقدس حضور داشتند، تعدادی از اعضای ستاد بزرگداشت شهدای ادوات استان‌های خراسان به ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار