نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

اخلاص آزادگان ریشه در پویندگی راه امام خمینی (ره) دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب گفت: آزادگان با عملکرد، اعتقاد و ایمان خود دوران اسارت را به کلاس درس علمی و خودسازی تبدیل و کاری کردند که دشمن نسبت به رفتار خود شرمنده شود.
کد خبر: ۶۸۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ - 14August 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، در آستانه فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت امروز برگزار شد.

در این مراسم از استقامت و مجاهدت‌های آزادگان سرفراز در دوران اسارت تقدیر به‌عمل آمد و با اهدای لوح از ایستادگی این اسوه‌های صبر و مقاومت در دوران اسارت تجلیل شد و آزادگان شاغل در مجموعه حج وزیارت مورد تفقد حجت‎الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی‌فقیه در امور حج وزیارت و «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت قرار گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم یاد و خاطره تمامی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و امام راحل را گرامی داشت و اظهار داشت: رهبری مدبرانه، حکیمانه و بی‌سابقه امام خمینی (ره) طرحی نو و موفق ایجاد کرد و افراد با اینکه می‌دانستند ممکن است شهید شوند برای عزیمت به جبهه‌ها خواهش و التماس می‌کردند؛ این عشق و علاقه به شهادت را راهبرد‌های حضرت امام شکل داد و پیام فرهنگ شهادت را به دلدادگان راه امام (ره) منتقل کرد.

اخلاص آزادگان ریشه در پویندگی راه امام راحل (ره) دارد

وی افزود: سخنان امام راحل الهام بخش و ادبیات ایشان بی‌سابقه بود و ما باید به سبب زندگی در عهد حضور امام خمینی (ره) قدردان خدا باشیم و بی‌شک آیندگان حسرت خواهند خورد که‌ ای کاش ما هم در کنار چنین گوهر گرانقدری زندگی و تنفس می‌کردیم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب با بیان اینکه آزادگان سرفراز با اخلاص، مومن و تلاشگر هستند، گفت: درصد آزادگانی که عهد شب‌های عملیات را حفظ کرده‌اند نسبت به کسانی که لغزش یافتند، قابل مقایسه نیست و این نشان‌دهنده ایمان و اخلاص عزیزان آزاده است.

وی افزود: آزادگان با عملکرد، اعتقاد و ایمان خود دوران اسارت را به کلاس درس علمی و خودسازی تبدیل و کاری کردند که دشمن نسبت به رفتار خود شرمنده شود؛ بی‌شک این اخلاص و ایمان استوار نشأت‎گرفته از نفس امام راحل و هدایت‌های آن رهبر حکیم و شهید آزادگان ابوترابی بوده است.

اخلاص آزادگان ریشه در پویندگی راه امام راحل (ره) دارد

وی تاکید کرد: آزادگان هر کجا که نیاز به خدمت باشد؛ حضور می‌یابند و داوطلبانه و برای رضای خدا گام به میدان می‌گذارند و امیدواریم خداوند این روحیه را تا آخرین لحظات حیات آنها حفظ کند.

در این مراسم «سید عباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت نیز طی سخنانی، سالروز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی و همچنین یاد و خاطره شهید ابوترابی را گرامی داشت.

وی با اشاره به حضور تعدادی از آزادگان در مجموعه حج وزیارت، آنان را افرادی خدمتگزار، پاک و مخلص توصیف و تاکید کرد: ما از این افراد اخلاص، صمیمیت و صفا دیده ایم و منشأ خیر و برکت برای سازمان حج و زائران بوده و هستند و ان شاءالله تمامی آزادگان کشورمان از اجر تلاش‌های خود در دنیا و آخرت بهره‌مند شوند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین شهسواری، مسئول امور ایثارگران سازمان حج و زیارت نیز در سخنانی سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را یکی از شیرین‌ترین روز‌ها و خاطرات برای مردم و کشورمان دانست.

وی با اشاره به بازگشت حدود ۴۳ هزار نفر از آزادگان عزیز به میهن، اظهار داشت: زندگی در اسارت، یک تمرین و شرایط سخت از جهات مختلف تربیتی، دینی، اخلاقی و اجتماعی بود و آزادگان در این تمرین، ساخته و پرورش یافتند و این شخصیت‌های گرانقدر به جامعه اسلامی خدمت می‌کنند.

اخلاص آزادگان ریشه در پویندگی راه امام راحل (ره) دارد

وی افزود: زندگی در اسارت سخت و تلخ، اما شیرین بود و به همین جهت افرادی توانمند و با الهام از آموزه‌های دینی پرورش‌یافته و تعدادی هم در مجموعه حج و زیارت مشغول خدمت‌رسانی هستند که قدردان این افراد هستیم.

در پایان این مراسم تنی‌ چند از آزادگان شاغل در مجموعه حج و زیارت به بیان خاطرات سال‌های دور و سخت اسارت پرداخته و یاد سال‌های اسارت و دفاع مقدس را زنده کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار