رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری:

تمهیدات ستاد اقامه نماز برای گرامیداشت دهه تکریم مساجد در چهارمحال‌وبختیاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده این ستاد برای گرامیداشت دهه فرهنگی ترویج نماز و تکریم مساجد در استان پرداخت.
کد خبر: ۶۸۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ - 15August 2024

تمهیدات ستاد اقامه نماز برای گرامیداشت دهه تکریم مساجد در چهارمحال‌وبختیاریبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان ضمن گرامیداشت دهه تکریم مساجد و ترویج نماز به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این دهه پرداخت و اظهار کرد: هر ساله از ۲۱ تا ۳۱ مردادماه با عنوان دهه فرهنگی ترویج نماز و تکریم مساجد نامگذاری شده است که در این راستا نهاد‌های مختلف نظیر مرکز رسیدگی به امور مساجد یا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اوقاف و امور خیریه و ستاد اقامه نماز استان برنامه‌های ویژه‌ای را برای این دهه پیش‌بینی می‌کنند.

وی با ذکر اینکه برگزاری مسابقات مطالعاتی و کتابخوانی ویژه گروه‌های سنی مختلف در این دهه پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از جمله به مسابقه «نماز، مهدویت و مسجد» می‌توان اشاره داشت که فراخوان آن اعلام شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه محتوای این مسابقه در آن شرکت و از جوایزش بهره‌مند شوند.

برپایی مسابقه «عطر نماز» ویژه مبلغان

کریمی بیان کرد: همچنین مسابقه «عطر نماز» ویژه مبلغان طرح امین، هجرت و بینات و خانوده‌های آنان با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان پیش‌بینی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب کلیپ، پاورپوینت و نشریه الکترونیکی و نقاشی و طراحی به ستاد اقامه نماز استان ارسال کنند. همچنین با همکاری صدا و سیمای استان، مسابقه «۱۰ سؤال، ۱۰ هدیه» در این ایام هر شب در شبکه جهان‌بین پخش و برندگان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تجلیل از خادمان نماز و مهدویت شهرستان‌ها با همکاری ائمه جمعه در این دهه اجرا می‌شود، افزود: اختصاص خطبه‌های نماز جمعه به موضوع نماز و مسجد و تجلیل از مؤذنان باسابقه استان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه تکریم مساجد و ترویج نماز است؛ در این راستا مردم استان می‌توانند مؤذنان منطقه خود را به ستاد اقامه نماز معرفی کنند.
تجلیل از مؤذنان باسابقه استان

مسئول ستاد اقامه نماز استان تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی نماز در ادارات و پایگاه‌های بسیج، برپایی جشن‌های تکلیف فرزندان کارکنان ادارات با رویکرد گرامیداشت نماز و ایام اربعین حسینی، تهیه بسته محتوایی که در اختیار دبیران اقامه نماز ادارات قرار دادیم از دیگر برنامه‌های این دهه است.

کریمی معرفی پنج مسجد نمونه استان چهارمحال و بختیاری از طریق صدا و سیمای استان را در این دهه یادآور شد و توضیح داد: با همکاری صدا و سیما، فیلمی از فعالیت‌های شاخص این مساجد تهیه و در شبکه جهان‌بین پخش می‌شود.

مسئول ستاد اقامه نماز استان در خصوص وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی استان، بیان کرد: رصد و ارزیابی وضعیت نمازخانه‌ها در طول سال به‌صورت مستمر انجام می‌شود، اما در برخی موارد انتظاری که از مسئولان مبنی بر کمک به ساخت، نوسازی، تجهیز و تعمیر این فضا‌ها وجود دارد، تأمین نشده و با وجود پیگیری‌های متعدد، در برخی نقاط استان شاهد کمبود هستیم. انتظار داریم مسئولان نگاه جدی‌تری به نمازخانه‌های بین راهی استان داشته باشند.

تجهیز ۴۰ مسجد استان با همکاری خیران مسجدساز

کریمی به فعالیت مجمع خیرین مسجدساز استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کمک‌های خوب استانی و کشوری در اختیار ستاد اقامه نماز استان قرار گرفته است که تا کنون، ۴۰ مسجد را توانستیم تجهیز کنیم؛ همچنین یک مسجد خیرساز در خانمیرزا به همت یک خیر از استان تهران احداث شد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش‌های مربوط به احداث مساجد خیری در برخی نقاط استان که ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشتند به ستاد اقامه نماز کشور ارسال شده است تا در صورت جذب کمک‌های خیری، بتوانیم ساخت این مساجد را سرعت بخشیم. 

دبیر ستاد اقامه نماز استان در پایان گفت: حدود ۳۰ خیر فعال در حوزه ساخت مسجد شناسایی شدند و با ستاد ارتباط دارند که مجمع خیران استان با مجمع کشور نیز ارتباط مستمر دارد و کمک‌هایی که در طول سال جمع‌آوری می‌شود در دی‌ماه و بهمن‌ماه هر سال به استان‌ها اختصاص می‌یابد؛ در این راستا، مساجدی که نیازمند تجهیز و تعمیر هستند شناسایی می‌شوند و کمک‌های خیری طی یک ساز و کار اداری به این موضوع اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار