گزارش:

قطعه‌ای از بهشت در دل کویر

بعد از آن به اتاق قطعه‌ای از بهشت رسيدم؛ عطری وصف ناشدنی تمام فضا را پر کرده بود و به گفته خادم در این مکان از هیچ عطر و عودی استفاده نشده بود و رايحه مطبوع اين مكان از تربت نزدیکترین مکان به قبر ارباب بی کفنم آمده بود.
کد خبر: ۶۸۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ - 15August 2024

قطعه‌ای از بهشت در دل کویر

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، ساعت هشت صبح دیدارمان در ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان کرمان معین شده بود به محض ورود بی‌اختیار به سمت خیمگاه نصب شده در این مکان رفتم از همان ابتدا ناخداگاه به یاد نجواهایم در شب گذشته با ارباب افتادم و مدام صوت حسین حسین در گوشم می‌پیچید؛ به یاد اولین زیارتم در کربلا افتادم که بعد از ورود به بین‌الحرمین مبهوت گنبد حرم ارباب شده بودم.
 
 
 
 
 
 
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
با شنیدن صدای آب ناگهان دلم ریخت، بغضی به گلویم چنگ می‌انداخت؛ نمی‌دانستم باید از چه عکس بگیرم؟ و کجا را توصیف کنم در همین حین مرد جوانی که خود را نوکر سید الشهدا و خادم نامید و اما خواست گمنام بماند توصیف مکان را شروع کرد؛ از پته‌ای گفت که زنان کرمانی برای قبر مطهر سیدالشهدا (ع)  دوخته بودند؛ نقش‌هاي ظريف سوزن بر دل پته و زيبايي كار نشان مي‌داد؛ زناني هنرمند با جان و دل اين پته را آماده كرده‌اند.
 
در بین توضیحات خادم الحسین گاهی نگاهم به چشمان همکارانم می‌افتاد؛ حلقه‌هاي اشك در چشمان همگي مشهود بود و بغضي كه به اجبار فرو خورده مي‌شد تا اشك مانع نوشتن صحبت‌هاي خادم‌الحسين (ع) نشود.
 
خادم الحسین در شروع صحبت هایش از توجه ویژه سردار دل ها به شروع این کار می گوید و ار بزرگ بودن این کار ستاد عتبات‌عالیات کرمان از سال 89 با نظر سردار حاج‌قاسم سلیمانی آغاز به‌کار کرد، و اولین پروژه ستاد عتبات کرمان با عنوان «معراج» برای ترفیع گنبد مطهر امام حسین (ع) و مقاوم‌سازی و لاغرسازی ستون‌های حرم بود.
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
چقدر جایت خالیست سردار عزیز، حاج قاسم سلیمانی نه‌تنها در بحث نظامی به عراق کمک می‌کرد بلکه در مباحث بازسازی عتبات نیز فرماندهی را به عهده داشت و کارهایی که امروز در عتبات در حال انجام است، نتیجه‌ی تلاش‌های شهید سلیمانی است.
 
«علی مهاجری» توسط سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان انتخاب شد و ایشان عاشقانه و مخلصانه پای کار پروژه‌های توسعه و بازسازی عتبات ایستادند و با دل و جان در این مسیر گام برمی‌دارند.
 
 همچنین سردار «فرود بحرآسمانی» از یادگاران دوران دفاع مقدس که آن زمان مسئولیت پشتیبانی جبهه و جنگ را به‌عهده داشته، امروز هم به عنوان جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با تمام توان مسئولیت پشتیبانی از روند توسعه عتبات عالیات را به‌عهده دارد و هرآنچه از ابزار و مصالح که مورد نیاز باشد از بهترین نوع، فراهم نموده و ارسال می‌نماید.
 
در ادامه صحبت هایش توضیح داد: ساخت گنبد سیدالشهداء (ع) هم در کرمان انجام شد و ان‌شاء‌الله بعد از اربعین امسال نصب می‌شود و به مدت یک سال و نیم به طول می انجامد.
 
وارد مسیر اصلی موزه شدیم و باز مداحي كه شب قبل با خود تكرار مي‌كردم لحظه‌اي از ذهنم دور نمي‌شد؛ آب  آب العطشان یا ابوالفضل عباس 
 
بر مشامم می‌رسد هر لحظه بوی کربلا
بر دلم ترسم بماند آرزوی کربلا
 
تشنه آب فراتم ای اجل مهلت بده
تا بگیرم در بغل قبر شهید کربلا...
 
بيش از 10 سال از زماني كه آب سرداب حرم امام حسين (ع) را به كرمان آورده بودند گذشته بود اما نه تغيير رنگ داده بود و نه بوي نامطبوعي گرفته بود؛ آيا اين غير از معجزه حسين (ع) است؟ كاش مصداق آيه قرآن كه برخي را كور دل مي‌داند كه معجزات الهي را نمي‌بينند نباشيم.
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
در محوطه موزه سنگ‌هايي از قبر و حرم حسيني و تكه‌هاي چوب موريانه خورده‌اي به نمايش گذاشته شده بود؛ خادم ستاد عتباب عاليات مي‌گفت: دست خدا اين گنبد و بارگاه را نگه داشته بود تا اينكه براي بازسازي آن اقدام كرديم.
 
هر لحظه براي شنيدن خاطرات معجزه‌گونه اين مكان مقدس مشتاق‌تر بودم؛ خادم عتبات با جزییات تمامی مراحل ساخت گنبد و بازسازی و روند کار در کربلا را توضيح مي‌داد و وصف عشق كرماني‌ها براي تامين هزينه‌هاي ساخت كه هر كدام هر آنچه در توان داشتند به ارباب تقديم كردند و زندگي‌شان بيمه حسين (ع) شد.
 
 روش‌های مشارکت در طرح‌های توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات و پرداخت نذورات : شماره کارت : ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۲۸۸۶۶ درگاه رسمی پرداخت آنلاین به آدرس: https://atabat.org/fa/forms/41
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
مگر ثانيه‌اي ذهنم از نجواي خودم با ارباب خالي مي‌شد؟ حسین حسین شهیدا حسین حسین غریبا/ گفت ای همدمم از لحظه‌ی میلاد، حسین 
ای سلامم به جراحات تنت باد، حسین/ از همان روز که چشمم به تو افتاد حسین/ آتش عشق تو زد بر جگرم باد، حسین
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
بعد از آن به اتاق قطعه‌ای از بهشت رسيدم؛ عطری وصف ناشدنی تمام فضا را پر کرده بود و به گفته خادم در این مکان از هیچ عطر و عودی استفاده نشده بود و رايحه مطبوع اين مكان از تربت نزدیکترین مکان به قبر ارباب بی کفنم آمده بود.
 
وارد این اتاق که می‌شوی، در نگاه اول جعبه‌های چوبی را می‌بینی که در هر کدام مقداری تربت ریخته و روی آن شماره‌ها و مشخصاتی ثبت و روی هر کدام از جعبه‌ها یک قرآن گذاشته شده است
 
گمان می کنم هیچ یک از همکاران روی پاهایشان بند نبودند؛ در این اتاق بغض‌ها شکست؛ كسوت خبرنگاري فراموش شده بود تنها گوشي‌ها صحبت‌هاي خادم را ضبط مي‌كردند و همه خبرنگاران فارغ از نگاه‌ها با اشك و در دل با حسين جانشان نجوا مي‌كردند.
 
صحبت های خادم در این مکان روح را در بدنمان می لرزاند که ما کجاییم در چه راهی پا گذاشتیم.
 
قطعه‌ای از بهشت در دل کویر
 
خادم الحسین گفت: نمونه‌های خاک را برای آزمایش بیرون آوردیم وقتی از کف حرم شش‌متر پایین می‌رویم به خاکی می‌رسیم که جنس و عطر آن با سایر خاک‌های آنجا فرق می‌کند، این بوی عطری است که از پیکر مطهر امام حسین (ع) می‌آید، این خاکِ بخشی از قتل‌گاه حسین(ع) است.
 
وی در ادامه معجرات در این مسیر ادامه داد: دستگاهی تهیه کردیم که برای مطالعات خاک از آن استفاده می‌شود و با آن می‌توان بدن را هم اسکن کرد، اما این دستگاه در حرم امام حسین (ع) از کار می‌افتد و نمی‌تواند بدن را نشان دهد. 
 
با اینکه این دستگاه در فضای خارج از حرم تا عمق ۲۵ تا ۵۰ متری هم کار می‌کند، اما در عمق شش‌متری حرم ارباب از کار می‌افتد، دقیقا همان جایی که گفته می‌شود بدن آقا سیدالشهداء (ع) دفن شده است.
 
خدا را شاکرم که قبل از اینکه جان بدهم فرصت پیدا کردم این رايحه، این مکان و این فضاي مقدس را از نزديك درك كنم.
 
انتهای پیام/طالبی پور
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار