استاندار گیلان:

سمن‌ها از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کنند

«عباسی» گفت: مدیران با شنیدن نظرات این سمن‌ها راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات را می‌اندیشند و لذا سمنی موفق خواهد بود که از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کند.
کد خبر: ۶۸۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷ - 15August 2024

سمن‌ها از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کنندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در نشست با سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان  به نقشی که این سازمان‌ها در امور مختلف دارند اشاره کرد و این نشست را فرصت مغتنمی برای بیان مسائل مربوط به مشارکت و حضور مردم همچنین سرمایه‌های اجتماعی و تقویت مولفه‌های اجتماعی دانست.

وی فعالیت‌های این سازمان‌ها را خیرخواهانه و انسان دوستانه دانست و خطاب به آنان گفت: شما با احساس مسئولیت در زمینه‌های مختلف کاری در بخش محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی، اشتغالزایی، فقر زدایی، کار آفرینی فعالیت می‌کنید و بر اساس آنچه در اهداف این سازمان‌ها پیش‌بینی شده به مسئولان یاری می‌رسانید.

عباسی با بیان اینکه فعالیت‌های سمن‌ها انتفاعی نبوده و داوطلبانه است تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد بر اساس جهت‌گیری‌های سیاسی شکل نگرفته‌اند بلکه با نگاهی خیرخواهانه شکل می‌گیرند و می‌توانند بهترین عملکرد‌ها را داشته باشند.

وی بیان کرد: در این صورت است که مدیران با شنیدن نظرات این سمن‌ها راهکار‌های مناسب برای حل مشکلات را می‌اندیشند و آنگاه است که مطالبه‌گری معنای واقعی خود را پیدا می‌کند لذا سمنی موفق خواهد بود که از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای توانمندسازی سمن‌ها ۲ شورا وظایف مهمی برعهده دارند نخست شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها و دوم شورای نظارت بر فعالیت تشکل‌ها است ادامه داد: در همین راستا سامانه جامع مدیریت و عملکرد اطلاع رسانی سازمان‌های مردم نهاد گیلان بعنوان ابتکار دفتر امور اجتماعی استانداری گیلان در کشور با هدف شفاف‌سازی عملکرد این سازمان‌ها راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این سامانه مسیر سازمان‌ها و تشکلات مردم نهاد از ورود، استمرار فعالیت و نحوه عملکرد و اجرای این تشکلات و سازمان‌ها را شفاف سازی می‌کنند و نشان می‌دهد تشکلی که مجوز گرفته آیا توانسته است در مسیر تعیین شده قرار گیرد و به اهداف مورد نظر دست یابد.

عباسی گفت: شما می‌توانید با هنرمندی از توان و ظرفیت مردمی در بهبود امور و ایجاد نشاط اجتماعی بهره گیرید؛ مولفه‌های اجتماعی را شناسایی کرده و براساس آن سرمایه‌های اجتماعی را مانند حلقه‌های منسجمی ایجاد کرده و از قدرت مردمی برای تغییر و تحول برای توسعه و پیشرفت استفاده کنید.

وی تاکید کرد: اگر تمرکز سمن‌ها بر محور‌های قانونی اهداف مورد نظر باشد دولت و حاکمیت نیز می‌تواند نقش حمایتی خود را با پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ایفاء کند.

سمن‌ها از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استفاده کنند

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در این نشست گروه‌های مردم نهاد را واسط بین مردم و حاکمیت دانست و اظهار کرد: هدف این گروه‌ها کمک به نیازمندان، بهبود زندگی مردم به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی و همچنین کمک بیشتر به فرهنگ‌سازی است.

مهرداد گودرزوند چگینی تصریح کرد: استان گیلان متعلق به مردم ایران است و توجه به فرهنگ‌سازی در اولویت برنامه‌های سمن‌ها و مسئولان استان قرار دارد و لذا می‌توان اینگونه بیان کرد که سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد نقش کلیدی در کمک به اداره استان و بهبود وضعیت این استان دارند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی به نقش آگاهی بخشی سمن‌ها نیز اشاره کرد و افزود: برجسته کردن مشکلات توسط سمن‌ها به حل مشکلات استان کمک شایانی می‌کند و مسئولان را به سمت حل این مسائل هدایت می‌کنند.

در این نشست تعدادی از فعالان تشکل‌های اجتماعی و مردم نهاد گیلان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و همچنین از مسئولان سمن‌های منتخب و برتر استان نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار