امام جمعه قصرشیرین:

اربعین صحنه ای از شوکت و عزت اسلام است

حجت الاسلام «صالحی» گفت: اربعین حسینی اجتماع میلیونی مردمی است که همه با یک اعتقاد و یک هدف مقدس برای رضایت خدای متعال انجام می‌شود و ما باید اربعین را به عنوان بهترین الگو در کارهای دیگر چه اقتصادی و چه سیاسی به همگان معرفی کنیم و پیاده روی اربعین بزرگنمایی وحدت مسلمانان و  صحنه ای از شوکت، عزت و عظمت اسلام است. 
کد خبر: ۶۸۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶ - 16August 2024

اربعین صحنه ای از شوکت و عزت اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: در تعالیم اسلام چه در بُعد عبادی و چه در بُعد سیاسی بر کارهای گروهی و جمعی تاکید شده و دعا ، نماز ، نماز جمعه و دیگر عبادات با جمع و جماعات شکل می‌گیرد و ملتی که در آن روح جماعت باشد در تمامی ابعاد و کارهای مختلف موفق خواهد بود.

وی بیان کرد: اربعین حسینی اجتماع میلیونی مردمی است که همه با یک اعتقاد و یک هدف مقدس برای رضایت خدای متعال انجام می‌شود و ما باید اربعین را به عنوان بهترین الگو در کارهای دیگر چه اقتصادی و چه سیاسی به همگان معرفی کنیم و پیاده روی اربعین بزرگنمایی وحدت مسلمانان و  صحنه ای از شوکت، عزت و عظمت اسلام است. 

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به وظیفه مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد به اعضای دولت چهاردهم گفت: دکتر مسعود پزشکیان فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را یکشنبه ۲۱مرداد تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: از ترکیب اسامی پیشنهادی به نظر می‌رسد که دکتر پزشکیان تلاش کرده به توصیف «دولت وفاق» نزدیک شود ، اگر چه درباره ترکیب سنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضا، اما و اگرهایی و نقدهایی وجود دارد اما در مجموع می‌توان این حرکت رییس جمهور در توجه به جریانهای سیاسی را تحسین کرد.

وی گفت: اقتضای تحقق مطالبات رهبر حکیم انقلاب، توجه به تشکیل سریع‌تر دولت از یک سو و توجه به معیارهایی است که رهبر انقلاب مشخص کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از یک سو باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری به این مرحله ورود کنند و از دیگر سو اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرند و با شاخص‌های اعلامی از سوی رهبری، سهل‌انگارانه روبرو نشوند.

وی گفت: رأی اعتماد دقیق و واقع‌بینانه مجلس به دولت، همراه با تشکیل همزمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نوید یک ریل‌گذاری و سیاستگذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به منطق خونخواهی در گفتمان انقلاب اسلامی گفت: اصل انتقام مبنای قرآنی و فقهی دارد و این انتقام به طور قطع انجام خواهد شد اما آنچه مهم است کیفیت با تدبیر، هوشمندانه، مبتکرانه و غافل‌گیرانه این حماسه است و رزمندگان ما، چه در ایران اسلامی و چه در تمام جبهه مقاومت بارها و بارها نشان داده‌اند که عملیات‌ هایشان تجلی و مظهر «یدالله فوق أیدیهم» بوده و هست.

وی افزود: برخی از غرب‌گراهای داخلی بدانند با تطهیر آمریکا، در همه جنایات آمریکا شریک خواهند بود و کسانی که با ژست و تظاهر به عقلانیت، انتقام را هزینه‌دار معرفی می‌کنند، بدانند که هزینه ذلت و تسلیم به مراتب سنگین‌تر و عظیم‌تر از مقاومت و ایستادگی است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین همچنین با اشاره به المپیک پاریس و درخشش ورزشکاران ایران گفت: کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ شامل ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز در رده ۲۱ جهان ایستاد و ایران اسلامی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بالاتر از کشورهایی نظیر سوئیس، بلژیک، دانمارک، ترکیه، پرتغال، آرژانتین، عربستان و قطر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار