امام‌جمعه کرمانشاه:

جبهه استکبار بسیار پراسترس و دغدغه مند از نحوه پاسخ ایران است

حجت الاسلام «غفوری» گفت: جبهه استکبار بسیار پراسترس و دغدغه مند از نحوه پاسخ ایران است و این مجازات و خون‌خواهی باید انجام شود و قطعاً انجام خواهد شد غربگرایان بزدل در این زمینه شروع به صحبت‌های به ظاهر مصلحت‌اندیشانه کرده‌اند آنها از واکنش غرب نسبت به پاسخ ایران هراس دارند. 
کد خبر: ۶۸۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹ - 16August 2024

جبهه استکبار بسیار پراسترس و دغدغه مند از نحوه پاسخ ایران استبه گزارش دفاع‌پرس کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» امام جمعه شهرستان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا و پرهیز از گناه تضمین‌کننده سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

 امام جمعه شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه‌ها به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به خاک ایران اشاره کرد و افزود: صبر و استقامت آزادگان و خانواده‌های آنها ستودنی است.

وی در ادامه به کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: ۲۸ مرداد سالروز کودتای تلخ علیه دولت ملی مصدق است متأسفانه ملی‌گرایانی همچون مصدق و بازرگان نسبت به آمریکا خوشبین بودند، بازرگان در سال‌های ابتدایی انقلاب بدون اذن امام با تنی چند از مقامات آمریکایی در کشور الجزایر دیدار داشت که پس از بازگشتن با سرزنش شدید امام مواجه شد.

حجت الاسلام غفوری بیان کرد: متأسفانه امروزه نیز شاهد این هستیم که ملی‌گرایان همچنان دل در گرو آستان کدخدا دارند و نسبت به آمریکا خوشبین هستند و به او اعتماد دارند آیا می‌توان به دولتی اعتماد کرد که حامی رژیم حیوان‌صفت و درنده خویی است که بیش از ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیده است؟ جواب قطعاً خیر است.

وی ادامه داد: نتیجه اعتماد دولت مصدق به آمریکا نیز این شد که آمریکا دولت ملی را ساقط کرد و مصدق را نیز در خانه‌اش خانه‌نشین و تا پایان عمر محبوس کرد که در همان‌جا هم با غم و اندوه از دنیا رفت این ماجرا باید درس عبرت بزرگی برای دولت و ملت ما باشد و بدانیم که نتیجه اعتماد به آمریکا خیانت این کشور در حق ما خواهد بود و باعث خواهد شد تا آمریکا با آماده‌تر دیدن میدان دست به جنایت بزرگ‌تری علیه کشور و ملت ایران بزند.

حجت الاسلام غفوری گفت: تجربه این ۴۵ سال ثابت کرده که هزینه مقاومت و استقامت بسیار کمتر از هزینه تسلیم است شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورهایی که دست‌بسته تسلیم آمریکا شده‌اند به‌رغم ظرفیت‌های بزرگی که دارند بسیار بدتر از مشکلاتی است که به دلیل تحریم‌ها برای کشور ما به وجود آمده است.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه افزود: اگر به غربگرایان فرصت داده شود آنها با همدستی اربابشان به ملت و کشور خود خیانت خواهند کرد تجربه ما نیز در طول سالیان انقلاب اسلامی این موضوع را ثابت کرده است.

وی در ادامه گفت: مساجد مهمترین سنگرهای انقلاب هستند باید سعی کرد تا این سنگرها خالی نمانند مساجد باید در اوقات نماز مملو از جمعیت جوان نوجوان و کودکان باشد که بخش عظیمی از این وظیفه خطیر بر عهده والدین و بزرگترها است. 

حجت الاسلام غفوری افزود: نباید بگذاریم مساجد محلات غریب شوند اگر در اوقات نماز در مساجد حاضر نشویم در روز قیامت مساجد از ما شکایت خواهند کرد و اگر در مسجد حضور پیدا کنیم این خانه خدا در قیامت به نفع ما شهادت می‌دهد لذا باید از این مکان مقدس به خوبی مراقبت کنیم مساجد مکان‌های بسیار با اهمیت و حلقه اتصال بین خدا و انسان‌ها هستند مساجد بسیار مقدس و قابل احترام هستند و باید از حضور جمعیت آباد شوند. 

امام جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: باید غرورآفرینی جوانان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را ارج نهاد و به آن افتخار کرد، باید به ورزشکاران و خانواده‌های محترم آنها و ملت عزیز مقاوم مجاهد و مؤمن ایران تبریک عرض کرد.

وی ادامه داد: فرزند غرورآفرین و افتخارآفرین کرمانشاه آقای آرین سلیمی نیز در این رقابت‌ها حماسه آفرید به ایشان والدین عزیزشان مردم و مسئولان کرمانشاه این پیروزی غرورآفرین و کسب مدال طلای تکواندو را تبریک عرض می‌کنیم.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر لیست وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه شده است، مجلس وظیفه بزرگی بر عهده دارد نمایندگان مجلس باید با تمام توان از دولت حمایت کنند و زمینه را برای استقرار هرچه سریع‌تر دولت فراهم کنند.

وی تصریح کرد: مجلس باید واقع‌بینانه به شرایط بنگرد و به اوضاع و احوال کشور و ضرورت استقرار دولت و فعالیت گسترده‌تر دستگاه‌ها اهتمام و توجه داشته باشد، البته مجلس در دادن رأی اعتماد به وزرا باید دقت لازم را به خرج دهد اگر نمایندگان در مورد کاندیدی به این جمع‌بندی برسند که شایستگی وزارت آن وزارتخانه را ندارد به هیچ‌ عنوانحق ندارند واقعیت‌ها را نادیده بگیرند و با مسامحه و برخلاف تشخیص به آن وزیر رأی اعتماد دهند.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: پس باید دقت شود که وزرا شرایط لازم برای احراز پست وزارتخانه پیشنهادی را داشته باشند دقت، سرعت و عملکرد واقع بینانه نمایندگان به استقرار هرچه سریع‌تر و بهتر دولت کمک خواهد کرد آقای پزشکیان نیز خوشبختانه در انتخاب اعضای کابینه تا حد زیادی سعی کرده است تا به قول خود در تشکیل دولت وفاق ملی عمل کند.

وی در ادامه افزود: این روزها در مورد خون‌خواهی جمهوری اسلامی حرف و حدیث‌های بسیاری گفته می‌شود مقام معظم رهبری در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد فرمودند که این خون‌خواهی حتماً انجام خواهد شد اما این اقدام باید با تدبیرانه و مبتکرانه صورت گیرد و نباید به نحوی باشد که فرصت به دست آمده برای خونخواهی، به طرز صحیحی مورد استفاده قرار نگیرد همانطور که سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله بیان نمود نباید با عجله اقدام کرد بلکه باید تا زمان اقدام صبر به خرج داد. این زمان صبر به جهنمی برای صهیونیست‌ها و اربابانشان تبدیل شده است. 

حجت الاسلام غفوری گفت: جبهه استکبار بسیار پراسترس و دغدغه مند از نحوه پاسخ ایران است و این مجازات و خون‌خواهی باید انجام شود و قطعاً انجام خواهد شد غربگرایان بزدل در این زمینه شروع به صحبت‌های به ظاهر مصلحت‌اندیشانه کرده‌اند آنها از واکنش غرب نسبت به پاسخ ایران هراس دارند. 

وی تصریح کرد: این جمعیت ابله مردم ایران را به خوبی نشناخته‌اند ملت بزرگ ایران مردم انقلابی هستند که ۴۵ سال است شاخ تمامی ابرقدرت‌ها را شکسته‌اند. آمریکا در غرب آسیا ۷ هزار میلیارد دلار هزینه کرد اما در نهایت در مقابل جبهه مقاومت و پشتیبانی جمهوری اسلامی از آن شکست خورد.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: غربگرایان چشم بر روی این واقعیات بسته‌اند و مواضعی بزدلانه از خود ارائه می‌دهند. حرف‌های این عده یا از روی جهالت و نادانی و یا از روی خیانت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار